دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاندار هرمزگان

حوزه / استاندار هرمزگان گفت: هفته وحدت تجلی برادری و برابری و نماد همبستگی و همدلی میان جوامع اسلامی است.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، امروز چهارشنبه ۵ مهرماه، جمعی از علمای اهل سنت استان هرمزگان به مناسبت آغاز هفته وحدت با مهدی دوستی استاندار هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کردند.

استاندار هرمزگان در این دیدار با تبریک هفته وحدت و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته وحدت با ابتکار تاریخی حضرت امام خمینی (ره) نامگذاری شده، این هفته فرصت مناسبی برای تقویت وحدت امت اسلامی و ارزیابی اقدامات صورت گرفته در راستای این هدف مهم است.

وی افزود: مهم‌ترین هدف این هفته باید همگرایی هر چه بیشتر میان مسلمانان باشد؛ باید با محور قرار دادن ارزش‌های مشترک به همبستگی هر چه بیشتر امت اسلامی کمک کرد.

دوستی گفت: هفته وحدت تجلی برادری و برابری و نماد همبستگی و همدلی میان جوامع اسلامی شده، در این دوران که دشمنان به دنبال تفرقه افکنی هستند و وحدت هم مخالفان زیادی دارد گام برداشتن برای تقویت وحدت امت اسلامی یک نوع جهاد است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در استان هرمزگان با حضور عالمان فهیم اهل سنت و تشیع وحدت بی نظیری را شاهد هستیم و مردم نیز در امنیت و آرامش کنار هم در حال زندگی هستند.

استاندار هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم مبنای اصلی گسترش وحدت و صلح میان کشورهای اسلامی بوده، یکی از سیاست‌های اصلی دولت و شخص رئیس جمهور افزایش همکاری با کشورهای اسلامی و همسایگان بوده و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این دولت سیاست تنش زدایی دنبال شده و سفارت برخی کشورها نیز مجدد در ایران بازگشایی و دیدارها و نشست‌های مختلفی میان سران کشورهای اسلامی انجام شده که همگی بیانگر سیاست خاص دولت در راستای گسترش وحدت در میان امت اسلامی است.

در پایان جلسه، با حضور استاندار هرمزگان و علمای اهل سنت مزار مطهر شهید گمنام استانداری نیز غبارروبی و عطر افشانی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha