دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یوسف جمالی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: هفته وحدت تمرین عملی برای اتحاد واقعی بین  شیعه و تسنن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس امروز چهارشنبه در دیدار علمای اهل سنت استان با استاندار هرمزگان که در دفتر سالن اجتماعات استانداری هرمزگان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هفته وحدت، اظهار داشت : این ایام جزو شعائر است و باید به‌عنوان شاخص در رفتار و کردار ما در جامعه رسوخ کند و سرمشق عملی در جهان اسلام باشد.

وی با بیان اینکه از باب وحدت مکرر صحبت شده است، افزود: ابتکار عمل جمهوری اسلامی در زمینه وحدت با توجه به شرایط حاکم بر دنیا کنونی یک ضرورت مهم است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس بیان کرد: دشمنان اسلام با مکر، کید و عدم تحمل به دنبال نفرت پراکنی بین مسلمانان هستند، تا وحدت و هم گرایی آنان که برگرفته از آموزه‌های دینی است را تبدیل به تفرقه کنند.

شیخ یوسف جمالی گفت: حجم تبلیغات غول امپراطوری رسانه‌ای غرب سنگین است که بخش بزرگی از اسلام را دچار از همگسیختگی کرده و لذا ضرورت دارد با آگاهی و شناخت زمان نقشه‌های آن‌ها را خنثی کنیم.

وی یادآور شد: هفته وحدت تمرین عملی برای اتحاد واقعی بین شیعه و تسنن است که هر ساله باید این وحدت ملی پر رنگ‌تر نمود پیدا کند.

وی به پیشنهادی در خصوص وحدت اشاره کرد و گفت: نخست باید سیره رسول الله(ص) در منابع و متون درسی گنجانده شود تا جوانان از شخصیت پیامبر رحمت(ص) الگو برداری کنند و دیگر برای مدیران نیز باید محتوای آموزشی لازم جهت تحمل پذیری و پر کردن خلاء‌ها در عرصه وحدت ارائه شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha