پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر لزوم تقویت روابط بین عالمان دینی اهل تسنن و تشیع است، تصریح کرد: به هر مقدار که عالمان دینی و اندیشمندان مسلمان اعم از شیعه و سنی در کنار یکدیگر باشند می تواند جامعه اسلامی را به هم نزدیک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، به مناسبت هفته وحدت، حجت الاسلام والمسلین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، در مسجد اهل سنت بندرعباس حضور یافت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در مسجد اهل سنت بندرعباس با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت وحدت امت اسلامی، اظهار کرد: ما باید اصول وحدت بخش جامعه و مذاهب اسلامی را تعریف کنیم و به محور های مشترک بپردازیم.

وی افزود: تمرکز بر مشترکات یکی از راه های رسیدن به وحدت است؛ هر میزان که روی اختلافات مذاهب تمرکز شود جامعه اسلامی از هم دورتر می شود.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: مشترکات ما کم نیست، چرا که پیامبر(ص)، کتاب الهی و دیگر اصول و فروع دین ما واحد است، البته دشمن ما هم مشترک است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز داشت: مسئله ای دارای اهمیت بسیار، تحمل افرادی با فکر، اعتقادات و... مخالف است، در واقع در یک زیست جمعی باید قدرت تحمل خود را بالا ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگر تقویت روابط بین عالمان دینی اهل تسنن و تشیع است. به هر مقدار که عالمان دینی و اندیشمندان مسلمان اعم از شیعه و سنی در کنار یکدیگر باشند می تواند جامعه اسلامی را به هم نزدیک کنند.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت دشمن شناسی، گفت: وحدت به این معنا نیست که شیعه و سنی دست از اصول خود بردارند، بلکه به این معناست که ما یک همگرایی را میان خود آغاز کنیم و واژه تقریب را میان مسلمانان جا بیاندازیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha