سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 303592
۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳

دومین همایش وحدت و بیداری اسلامی همزمان با آغاز هفته وحدت در استان هرمزگان برگزار شد.

حجت الاسلام روح الله صفری در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اعلام این  مطلب اظهارداشت: این همایش در راستای ایجاد وحدت و انسجام بیشتر بین مذاهب اسلامی بوده و همزمان با هفته و حدت در استان هرمزگان برگزار گردید.

وی با اشاره به اهداف برگزاری دومین همایش «وحدت و بیداری اسلامی» در هرمزگان گفت: پس از تجربه و نتایج خوب برگزاری اولین همایش وحدت و بیداری اسلامی در سال گذشته، این همایش نیز با هدف تاکید بر ضرورت تحکیم هر چه بیشتر وحدت در میان مردم مسلمان هرمزگان و افزایش سطح بصیرت و آگاهی مذاهب اسلامی این استان در مواجه با تحرکات شیطنت‌آمیز و فتنه‌اگیز دشمنان اسلام در منطقه امروز  برگزارشد.

معاون فرهنگی و امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری در امور اهل‌سنت هرمزگان با اشاره به تغییرات جدید و مثبتی که دومین همایش وحدت و بیداری اسلامی نسبت به اولین دوره برگزاری آن داشته است گفت: امسال برای اولین بار دبیرخانه این همایش اقدام به دریافت مقالات علاقه‌مندان به مسئله وحدت و بیداری اسلامی با موضوعیت «پیامبر محور وحدت اسلامی» کرد.

وی ادامه داد: فراخوان این همایش از خردادماه سال جاری اعلام و بیش از 40مقاله به بخش داوری نهایی آن راه یافت که در این همایش از سه مقاله برتر تجلیل و هدایایی به آنها تجلیل گردید.

حجت الاسلام و المسلمین صفری با بیان اینکه تعداد شش داور امر داوری مقالات دومین همایش «وحدت و بیداری اسلامی» را به عهده داشتند ادامه داد: در  همایش امروز که  با نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، مسئولان و مدیران استان و روحانیون اهل‌سنت سراسر این  استان در سالن اجتماعات شرکت برق منطقه‌ای بندرعباس برگزار شد از 12 مقاله برتر توسط دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha