جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاندار هرمزگان

حوزه/ استاندار هرمزگان در دیدار با علمای اهل سنت گفت: توسعه ای که در هرمزگان اتفاق افتاده، پیشرفت توأم با عدالت نیست و با توجه به کمبود منابع دولتی، تنها راه پیشرفت استان استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران، تکریم و تسریع در کار آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، عصر امروز در دیدار علمای اهل سنت ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: اگر در هرمزگان خواهان پیشرفت هستیم، باید بستر گفتگو و مشارکت مردم در تصمیم گیری ها فراهم شود.

وی افزود: اگر در عرصه عمل این مهم محقق نشود و تصمیم ها بر مبنای خرد جمعی اتخاذ نشود، در واقع عوایدی برای مردم نخواهد داشت.

استاندار هرمزگان با اشاره به چرایی عدم تحرک و سکون در برخی بخش ها، تصریح کرد: تلاش‌هایی که در هرمزگان برای پیشرفت صورت گرفته است، در برخی از بخش ها در خور توجه بوده، اما به اندازه ای نبوده که بتواند بستر پرظرفیت هرمزگان را برای دستیابی به تحول و توسعه به حرکت درآورد.

دوستی، با طرح این پرسش که چرا هرمزگان با مساحتی مشابه بسیاری از کشورهای همسایه و برخورداری از ظرفیت های فراوان باید از نظر شاخص‌های رشد و توسعه یافتگی دچارعقب‌ماندگی باشد؟ ادامه داد: باید برای جبران این عقب ماندگی، نخبگان و مردم دست به دست هم بدهند که پیشرفت توأم با عدالت که مدنظر مقام معظم رهبری است محقق شود.

وی گفت: توسعه ای که در استان اتفاق افتاده است، پیشرفت توأم با عدالت نیست؛ چه در بُعد جغرافیا که شما منطقه ای مانند کیش برخوردار را دارید و از سوی دیگر بشاگرد با آن همه محرومیت؛ همچنین توسعه نامتوازن صنعتی که مبتنی بر ایجاد بنگاه های صنعتی بزرگ مقیاس است که منفعت چندانی برای مردم هرمزگان نداشته است.

دوستی ضمن انتقاد از پیچیده کردن فرآیند راه اندازی کسب و کارها، بیان کرد: اگر شما فرماندار یا مدیری را دیدید که پرونده سرمایه گذاری یک فرد را در دست گرفته و برای حل مشکل آن تلاش می کند به او نباید خیلی شک کرد، باید نسبت به مدیری تردید کرد که نه تنها مشکلات را حل نمی کند، بلکه مانع تراشی می کند.

وی با بیان اینکه انحصار، ایجاد محدودیت و قوانین پیچیده مجوزها، مردم و کشور را دچار مشکلات کرده است، تصریح کرد: به جای اعطای مجوز واردات با احجام بالا به یک نفر، می توان از ظرفیت مجوزها برای تقویت بازارچه های مرزی بهره برد و آن را به افرادی که به صورت سنتی و با لنج کار واردات را انجام می دهند واگذار کرد که مردم محلی از منافع همجواری با دریا بهره مند شوند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با توجه به کمبود منابع دولتی، تنها راه پیشرفت استان استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران، تکریم و تسریع در کار آنان است.

دوستی همچنین از آغاز فرآیند شناسایی پهنه های آماده سرمایه گذاری و اخذ مجوزها برای در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: اخذ مجوز سرمایه گذاری در پهنه های خالی از مجوز در نقاط مختلف استان، با ایجاد مزیت نسبی، تمایل به سرمایه‌گذاری در این مناطق را افزایش می دهد.

وی عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که با دو رکن عدل و عقل کارها را به پیش ببریم و اگر غیر از این مسیر راه دیگری را برویم، به طور قطع، این پیشرفت و توسعه ناپایدار خواهد بود.

 علمای اهل سنت مناطق مختلف هرمزگان هم در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای افزایش تعامل و همکاری با دولت و استانداری هرمزگان، پیشنهادات و درخواست های خود را مطرح کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha