سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
یحیی الضحیانی

حوزه / اندیشمندیمنی گفت: اختلافات فرهنگی در دوران امام سجاد(ع) افزایش یافته و اختلافاتی ایجاد کرد که این امام همام با خطابه ها و سخنرانی ها و آموزه های خود زمینه نزدیکی اقوام و کاهش مشکلات را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس،دکتر عبدالملک یحیی الضحیانی، اندیشمند کشور یمن، عصر امروز در چهارمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با اشاره به کتاب شریف این امام همام  گفت: صحیفه سجادیه به همه نیازهای مادی و معنوی انسان به صورت ویژه توجه کرده است.

وی افزود: صحیفه سجادیه یکی از سرفصل های درخشان زندگی امام سجاد(ع) بوده که تاثیر و برکات  آن همچنان ادامه دارد.

دکتر الضحیانی ادامه داد: امام چهارم شیعیان در دوران خود با چالش در سه عرصه سیاست،فرهنگ و اقتصاد روبرود بود که هر سه را با موفقیت مدیریت کرد.

 وی عنوان کرد: درزمان ایشان به دلیل فتوحات مسلمین و برخی مسائل ناشی ازآن اختلاف طبقاتی شدت گرفته بود و تعداد مستمندان و فقرا افزایش یافته بود که امام سجاد(ع) در کمک به این افراد و رفع مشکلات آنان تلاش فراوانی داشت.

این اندیشمند شیعه یمن ادامه داد: اختلافات فرهنگی نیز در همین دوران افزایش یافته بود و اختلافاتی ایجاد کرد که امام سجاد (ع) با خطابه ها و سخنرانی ها و آموزه های خود زمینه نزدیکی اقوام و کاهش مشکلات را فراهم کرد.

الضحیانی اضافه کرد:در صحیفه سجادیه تمامی نیازهای مادی و معنوی انسان مورد توجه قرار گرفته و برای برآورده شدن آنها از خداوند استمداد طلبیده شده است.

وی سلامت و امنیت را از مصادیق درخواست های مادی مطرح شده در صحیفه سجادیه دانست و یادآور شد: امام سجاد(ع) برای نگارش این اثر عرفانی ،از عقل و سنت بهره برده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha