یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهدای روحانی

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان از برگزاری کنگره شهدای روحانی این استان در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری حوزه با اعلام این مطلب اظهارداشت: یک از افتخارات حوزه علمیه استان هرمزگان این است که در دروان دفاع مقدس تمام طلاب آن به ندای ولایت، لبیک گفته و راهی جبهه های حق علیه باطل شده و حوزه به طور کلی تعطیل شد.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان، افزود: در مقطع زمانی که مصادف با دوران دفاع مقدس بود ،90 طلبه در استان هرمزگان مشغول تحصیل بودند، که همگی به خط مقدم اعزام شده و به مبارزه با دولت غاصب و دفاع از اسلام و کشور پرداختند.

وی ادامه داد:: ویژگی دیگری که باعث ممتاز بودن حوزه استان است، به شهادت رسیدن بیش از یک سوم  از تعداد روحانیون در دوران دفاع مقدس و افتخار جانباری و ایثارگری برای دیگر افراد باقی مانده بود .

این استاد حوزه، خاطرنشان ساخت: در راستای گرامیداشت یاد شهدای روحانی  و تجلیل از رشادت های طلاب حوزه استان در دوران دفاع مقدس، کنگره شهدای روحانی هرمزگان برگزار می شود.

وی با بیان این که طبق برنامه ریزی های انجام شده این کنگره ، بهمن ماه سال جاری برگزار خواه شد، یادآور شد: مقرر شده تا قبل از برگزاری کنگره اصلی ، در شهرستانهای استان کنگره های مختلفی برگزار گردد که تاکنون در سه شهرستان این مهم به سرانجام رسیده است.

انتهای پیام 18/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha