یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ربانی

حوزه / رئيس مرکز خدمات حوزه هاي علميه گفت: شهداي روحاني براي عزت و اعتلاي نام اسلام در زمان ها و موقعيت هاي حساس فداکاري کردند و آرامش و وحدت امروز شيعه و سني مرهون و مديون مجاهدت آنان است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اروميه، حجت الاسلام و المسلمين سيدحسن رباني، امروز در همايش "هاديان نور"، در مجتمع شهيد کاظمي اروميه، اظهارداشت: تقدير و تجليل از عالمان و معمرين شيعه و سني داراي يک پيام گويا و کوبنده به دشمنان قسم خورده اسلام است و آن القاي پيام همدلي و وحدت در ميان شيعه و سني است.

وي با اشاره به وجود روايات متعدد از پيامبر اکرم(ص) در رابطه با منزلت علما، اذعان داشت: رسول خدا(ص) مي فرمايند:« عالم در ميان مردم شهر خويش به مانند نبي و رسول نسبت به امتش است»؛ پيام اين روايات تاکيد بر شأن و منزلت علما و معمرين در عرصه ابلاغ پيام انبيا در ميان مردم است که خداوند آنان را وارثان انبيای الهي مي داند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به نقش علماي شهيد شيعه  و سني اشاره کرد و افزود: نبايد مجاهدت هاي رزمندگان روحاني و شهدا را فراموش کرد و اين مراسم بهانه اي براي تجليل و زنده نگاه داشتن مجاهدت های اين بزرگواران است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: شهداي روحاني براي عزت و اعتلاي نام اسلام در زمان و موقعيت هاي حساس فداکاري کردند و آرامش و وحدت امروز شيعه و سني مرهون و مديون شهداي روحاني است.

وي همچنين از زحمات و همراهي خانواده و همسران معمرين روحاني تقدير کرد و گفت: اگر معمرين و مبلغين توانسته اند تا سن کهنسالي در خدمت اسلام و مسلمين باشند و به امر تبليغ و ترويج احکام الهي بپردازند به دليل همراهي، وفاداري و حفظ کرامت همسران آنان است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: روح اخوت و برادري بايستي به عنوان ارث گران بهاي پيامبر(ص) از طريق روحانيون به مردم و جوانان منتقل شود تا بيگانگان و دشمنان با ايجاد فرصت هاي کذايي از آن سود نجويند.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: بازنشستگي در بين علما وجود ندارد و معمرين از سن و محاسن سفيد خويش در راستاي حل کدورت ها و نزديک کردن دل هاي مومنين به يکديگر استفاده کنند و باني وحدت و مودت در جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی، ريخته شدن خون مسلمانان به دست خائنان اسلام را موجب بي آبرو کردن اسلام دانست و افزود: بنابر آمارها، گرايش اروپائيان به اسلام تا 20 سال آينده به اوج خود مي رسيد که اين امر نشان دهنده افزايش مسلمانان در جامعه اروپايي است، ولي يکسال بعد از ارائه اين آمار، اروپائيان با تلاش براي تغيير چهره اسلام از تبليغات سو  ضد مسلمانان بهره بردند.

رئيس مرکز خدمات حوزه هاي علميه در پایان یادآور شد: بروز جنگ ها و خونريزي هاي متعدد موجب تغيير چهره اسلام و مسلمين در جهان شده و اين يعني کاهش رغبت و گرايش نسبت به مکتب اسلام بنابراين مهمترين رسالت امروز علما و روحانيون شيعه و سني ابلاغ وحدت و محبت اسلام به جهان است تا از اشاعه پيام هاي منفي مستکبران بر عليه ارزش هاي دين اسلام مقابله کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha