دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام غفاری پور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه اصفهان

حوزه/ دبیر ششمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان از برگزاری این مراسم در روز پنج شنبه، 24 مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا غفاری پور، ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های ششمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان، با اعلام این خبر گفت: در خصوص شهدا و ایثارگران روحانی همین بس که امام راحل در منشور روحانیت بیان زیبای قریب به این مضمون را فرمودند "خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است". آمار شهدای روحانی 8 سال دفاع مقدس نیز گویای این واقعیت است.

وی ادامه داد: کنگره شهدای روحانی کار خود را از سال 88 آغاز کرد که در همان ابتدای کار، بررسی ها حاکی از آن بود که بیش از 4 هزار شهید طلبه و روحانی در کشور وجود دارد که به نسبت جمعیت جامعه روحانیت، بالاترین میزان درصد شهدا در بین اقشار مختلف جامعه بود.

وی اضافه کرد: در همین راستا ششمین کنگره شهدا و ایثارگران استان اصفهان به منظور تجلیل و تقدیر از مجاهدت های روحانیت در دوران دفاع مقدس و تبیین نقش آنان در جنگ تحمیلی، روز پنج شنبه 24 مهرماه، در سالن ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر ششمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی خاطرنشان کرد: استان اصفهان همواره در انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس پیشگام بوده و حدود یک هفتم از کل شهدای روحانی کشور را داراست، به طوری که از میان 4 هزار شهید روحانی کشور حدود 557 شهید روحانی را به خود اختصاص داده است که نشان از حضور پرشور جامعه روحانیت استان در عرصه نبرد حق علیه باطل دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان خاطرنشان کرد: از میان 557 روحانی شهید استان اصفهان، 37 نفر شهید جاوید الاثر، 18 سردار شهید، و 18 نفر از شهدای ترور  هستند.

وی یادآور شد: از جمله نقش های جامعه روحانیت در 8 سال دفاع مقدس، تقویت باورهای دینی و بصیرت افزایی رزمندگان اسلام، تبیین مشروعیت دفاع ملت ایران در برابر دشمن متجاوز، بیان احکام عمومی و مسائل دینی با استفاده از آیات و روایات بوده است.

حجت الاسلام غفاری پور در پایان گفت: از دیگر ماموریت های روحانیت در 8 سال دفاع مقدس می توان به حضور در واحدهای عقیدتی سیاسی و تبلیغات یگان های رزمی، بصیرت بخشی به رزمندگان در اطاعت پذیری از فرماندهان و انجام امور رزمی و نظامی در نقش فرماندهان اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha