دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ یادواره شهدای روحانی به همت حوزه علمیه استان ایلام و با حضور پرشور طلاب و روحانیون برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، امام جمعه ایلام در این مراسم که در حوزه ایلام برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: به روح بلند شهیدان 8 سال دفاع مقدس درود می فرستیم که در این هفته فرصت مناسبی برای انعکاس دوران نورانی دفاع مقدس است.

حجت الاسلام لطفی هفته دفاع مقدس را مروری بر آن دوران دانست، و افزود: احیای فرهنگ ایثارگری، فداکاری، استقامت و پایداری از ملت عزیز ایران و رزمندگان بعنوان تکلیفی باید در این ایام مطرح شود.

وی با اشاره به نیازمندی های جامعه برای دریافت فرهنگ ایثارگری،تصریح کرد: تاثیری گذاری این فرهنگ پویا و بالنده بسیار حائز اهمیت است و قطعا نسل جوان ما را در برابر هجمه های فرهنگی بیمه می کند.

امام جمعه ایلام گفت: با فضای مجازی که در دنیا حاکم شده و با فعالیت های تخریب کننده شبکه های ماهوراه ای علیه اسلام رسانه ها باید تصاویر دوران جنگ را به دنیا انعکاس دهند.

حجت الاسلام محمد نقی لطفی با بیان اینکه جنگ رسمی ایران در 31 شهریور ماه آغاز شده است تاکید کرد: مردم ایلام قبل از آغاز جنگ رسمی با رژیم بعثی و منافقین که برای جاسوسی در منطقه حضور داشتند مبارزه می کردند.

حجت الاسلام محمد نقی لطفی امام جمعه ایلام گفت: هدف از حمله عراق به ایران به اشغال درآوردن ایلام بود اما با ایثارگری بی وقفه رزمندگان  نتوانستند به هدفشان برسند.

وی در پایان  حضور روحانیت در تمام عرصه های جنگ یک حضور واقعی و تاثیر گذار خواند و افزود: نقش روحانیت باید همچنان در جامعه پر رنگ و تاثیر گذار باشد.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha