شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حاجبی/ هرمزگان

حوزه/ حجت‌الاسلام حاجبی از برگزاری همایش وحدت با حضور اندیشمندان شیعه و اهل سنت، روز پنجشنبه ۶مهر در بندر تاریخی لافت خبر داد.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان با اشاره به اهمیت وحدت مسلمانان بیش از هر زمان دیگری، اظهار داشت: هفته وحدت یادگاری ماندگار از امام راحل (ع) است که از مبانی کتاب و سنت پیامبر (ص) و اهل بیت علیهم السلام گرفته شده است.

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) پیام آور رحمت است و لذا هفته وحدت که با ولادت پیام رحمت بنا بر روایت اهل سنت در ۱۲ربیع آغاز و ۱۷ربیع بنا بر روایت تشیع است به مدت یک هفته اجرا می شود.

امام جمعه قشم با بیان اینکه امسال همایش وحدت همچون سال های قبل در سراسر استان با حمایت نماینده ولی فقیه در هرمزگان و دفتر امور اهل سنت استان بویژه در قشم برگزار خواهد شد، اعلام کرد: همایش وحدت با حضور اندیشمندان شیعه و اهل سنت روز پنجشنبه ۶مهر ساعت ۸:۳۰صبح در بندر تاریخی لافت برگزار می شود.

حجت‌الاسلام حاجبی ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران و حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان از سخنرانان ویژه همایش وحدت در قشم می باشند.

وی از برگزاری برنامه های متنوع هفته وحدت در قشم خبر داد و گفت: نشست علمی وحدت مادی و معنوی امت اسلامی، همایش وحدت علمای شیعه و اهل سنت در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع)، جشن وحدت و انسجام و اقتدار پارک آفتاب، جشن میلاد در مسجد جامع اهل سنت قشم، مسجد سیدنا حسن رمکان، مسجد سرریگ، مسجد النبی (ص)، محوطه شورای اسلامی و روستای باسعیدو قشم برگزار می گردد.

امام جمعه قشم تاکید کرد: در زمانی که دشمنان اسلام با هتک حرمت به قرآن کتاب مقدس مسلمانان در تلاش است تا اتحاد مسلمین را بر هم بزند و ایجاد با ایجاد تفرقه با افراطیون شیعه انگلیسی و سنی آمریکای قصد بر هم زدن صفوف مسلمانان را دارد با ایجاد اتحاد دشمن به هدف خود دست نخواهد یافت.

حجت‌الاسلام حاجبی عنوان کرد: آن چیزی که در کشور ما ایران جریان دارد اتحاد مثال زدنی است که نمونه آن پیاده روی عظیم اربعین و حج ابراهیمی امسال که نشان از دلدادگی مسلمانان نسبت به همدیگر است که باید بیش از پیش تقویت شود.

همایش وحدت شیعه و سنی در بندر لافت قشم برگزار می شود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha