یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حاجبی

حوزه/ امام جمعه قشم با تاکید بر اینکه اولویت در شهرستان قشم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد، گفت: بنده از جانب برخی از مسئولین بی‌خیال، از مردم عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه که با حضور پر شور مردم قشم برگزار شد، با ذکر این نکته که تقوای الهی باعث ارتقاء کرامت انسانی می‌شود، اظهارداشت: انسان دارای کرامت از هرگونه قضاوت به‌دور است و بر اساس آیات و روایات می‌توان گفت انسان‌های کریم از بسیاری از گناه‌ها به دور هستند.

وی با بیان این اینکه انسان کریم به خوبی‌ها نگاه می‌کند، عنوان کرد: بالاترین امانت، آبروی مردم است و آبرو ریزی یک خیانت در امانت بسیار بزرگ محسوب می‌شود که باید از آن پرهیز کرد.

امام جمعه قشم، امامت و ولایت را یکی از مسائل کلیدی جهان اسلام دانست و تصریح کرد: نماز عید سعید قربان به مانند نماز عید فطر تجلی‌گاه اتحاد اهل سنت و اهل تشیع است.

حجت‌الاسلام حاجبی، با اشاره به اهمیت بسیار بالای اتحاد مسلمین، بیان کرد: امکان صدور فتوا برای عید قربان وجود ندارد و تنها مساله‌ جغرافیایی و تخصصی مطرح است و لذا باید بررسی شود که صدور این فتواها به نفع یا ضرر اسلام است یا خیر، که علمای اهل سنت و شیعه به خوبی در برابر این مسائل واکنش نشان دادند که جای تقدیر دارد.

همه نسبت به عفت و حجاب عمومی حساس باشیم

وی با ذکر این نکته که همه ما باید نسبت به عفت و حجاب عمومی حساس باشیم، خاطرنشان کرد: شهدا و خانواده شهدا مطالبه‌گر عفاف و حجاب در جامعه هستند و نباید این امر در جامعه مورد کم توجهی قرار گیرد، چراکه مورد تاکید و توجه خداوند متعال و دین اسلام نیز قرار دارد.

امام جمعه قشم منطق عفت عمومی در دین را حیات بخشی به جامعه انسانی دانست و گفت: جهان اسلام الگوهایی را برای مردان و زنان در حوزه عفت عمومی ارائه کرده که باید نهایت بهره را آن‌ها برد.

حجت‌الاسلام حاجبی، ضمن انتقاد از موتورسواری خانم‌ها، اظهار داشت: برخی مواقع گزارش‌هایی مبنی بر خوانندگی زنان منتشر می‌شود که غیر قابل قبول و نیازمند برخورد است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند جهاد عفاف در جامعه هستیم، عنوان کرد: هنگامی که جهاد عفاف با علمداری بانوان مسلمان اجرا شود، نظارت همگانی به خصوص در ادارات ایجاد می‌شود که به توسعه و گسترش عفاف کمک خواهد کرد.

تلاش‌های مسئولین در زلزله هرمزگان، فرصت بهره‌برداری را به دشمن نداد

امام جمعه قشم، با اشاره به وقوع زلزله در غرب استان هرمزگان، تصریح کرد: در کنار آلام مردم که دل هر انسانی را به درد می‌آورد، اما تلاش مستمر و هماهنگ تمام مسئولین استانی به خصوص سردار تنگسیری، سردار مارانی و سردار سالاری قابل قدردانی بود.

حجت‌الاسلام حاجبی بیان کرد: دشمن بسیار تلاش کرد که از این اتفاق بهره‌برداری در راستای منافع خود داشته باشد که خوشبختانه با اقدامات مناسب، مردم ارائه خدمات‌رسانی را مشاهده کردند و می‌توان گفت که مردم شاهد همایش خدمت‌رسانی خالصانه بودند.

وی ضمن تاکید بر استمرار ارائه این خدمات، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا باید ارائه خدمات تا بهبود شرایط ادامه پیدا کند.

اولویت در شهرستان قشم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد

امام جمعه قشم، با تاکید بر اینکه اولویت در شهرستان قشم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد، گفت: مردم روستای طولا همچنان چشم انتظار افتتاح جاده ورودی روستا هستند که نباید مردم را بیش از این منتظر گذاشت.

حجت‌الاسلام حاجبی، با ذکر این نکته که بنده از جانب برخی از مسئولین بی‌خیال از مردم عذرخواهی می‌کنم، اظهارداشت: بنده به واسطه اینکه وعده مسئولین مبنی بر آب‌رسانی یک‌ساله به موقع انجام نشد از مردم عذرخواهی و اظهار شرمندگی می‌کنم و تصور نمی‌کردیم که تشنگی مردم نزد برخی از مسئولین به فراموشی بیانجامد.

وی با بیان اینکه بازدید و عکس‌گرفتن مشکلی را از کسی حل نمی‌کند، ادامه داد: آقایان مسئول مردم تشنه هستند و چشم انتظار آب هستند، اگر می‌توانید پروژه آب‌رسانی را به اتمام برسانید اما اگر نمی‌توانید انجام دهید، چرا به مردم وعده می‌دهید!؟ و بر صندلی مدیریت تکیه‌زده‌اید.

امام جمعه قشم تصریح کرد: مردم از کمبود آب در رنج هستند و همان جمعیتی هم که دارای آب هستند، از کیفیت بسیار پایین گله دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha