یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ اقامه نماز عید سعید فطر در چهاربرج

حوزه/ امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه میدان‌دار فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در حوزه‌های فردی و اجتماعی جامعه، در گام اول بانوان هستند، گفت: این بانوان هستند که باید مریم‌وار وارد میدان مطالبه و پیگیری در حوزه الهی عفاف و حجاب شوند و جهاد عفاف نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امام جمعه چهاربرج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

وی با اشاره به آیات ٢٢ تا ٢٨ سوره قصص، بیان کرد: حریم میان زن و مرد یک ارزش است که دختران شعیب(ع) به آن توجه داشتند و بر این اساس کار زن در خارج از خانه به شرط آنکه قوانین اسلامی و حیاء رعایت شود، اشکالی ندارد، چرا که در بینش الهی، حیا از برجسته‌ترین کمالات برای زن به شمار می‌رود.

حجت الاسلام اصغر جلالی با بیان اینکه میدان‌دار فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در حوزه‌های فردی و اجتماعی جامعه، در گام اول بانوان هستند، خاطر نشان کرد: این بانوان هستند که باید مریم‌وار وارد میدان مطالبه و پیگیری در حوزه الهی عفاف و حجاب شوند و جهاد عفاف نمایند.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به تحولات منطقه، یادآور شد: بدون‌ تردید تقابل محور مقاومت و صهیونیست‌ها این روزها در همه زمینه‌ها جریان دارد و این تقابل‌ها از جنگ لفظی مقامات تا اختلال در تاسیسات هسته‌ای و ترورها به وضوح قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در یکسال گذشته بارها با حملات سایبری روبرو شده است، تصریح کرد: محور مقاومت سال‌هاست که در مقابل رژیم صهیونیستی به سطح قابل توجهی از بازدارندگی نظامی دست یافته و بازدارندگی در عرصه سایبری هم می‌تواند هزینه‌های تل‌آویو را بالا ببرد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در یکسال گذشته بارها با حملات سایبری روبرو شده و یک گروه هکری به نام «عصای موسی» بارها به دستگاه‌های امنیتی اسرائیل نفوذ کرده و اطلاعات زیادی را به دست آورده است که با آسیب‌رساندن به بخش‌های مالی و زیربنایی رژیم، نگرانی صهیونیست‌ها را موجب شده است.

حجت الاسلام جلالی در پایان تاکید کرد: امنیت ملی مرهون امنیت روانی جامعه است و امروز تلاش دشمن بر این است تا با دروغ‌سازی و شایعه‌سازی، احساس ناامنی را دامن بزند و روحیه عمومی را کاهش دهد و از این طریق به امنیت نرم و اجتماعی و سپس امنیت سخت و فیزیکی لطمه وارد کند که در این میان نقش مردم، نهادها، نخبگان و اهالی رسانه بسیار مهم است.
 

میدان‌دار اصلی فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب بانوان هستند

میدان‌دار اصلی فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب بانوان هستند

میدان‌دار اصلی فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب بانوان هستند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha