شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نصیر

حوزه / امام جمعه یاسوج با انتقاد از اینکه در شهری مانند یاسوج یک لباس و مانتو مناسب را به راحتی نمی‌توان پیدا کرد و باید ساعت ها در شهر برای لباس درست و حسابی جست‌وجو کنیم، گفت: مسئولان کمی احساس مسئولیت کنند و بر بازار لباس و پوشاک نظارت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، با بیان اینکه انسان‌ها می‌بینند اما باور نمی‌کنند که زندگی آنها پایان می‌یابد، اظهار داشت: باید در عالم آخرت پاسخگو باشیم و خودمان را برای پاسخ در آن عالم آماده کنیم، موضوعی که ۱۲۴ هزار پیامبر نسبت به آن دست به هدایت بشر زده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید از زیبایی‌های دنیا برای توشه آخرت استفاده کرد و به فکر باقیات صالحات اعم از نماز، ذکر و حجاب باشیم، گفت: آنچه در روایت آمده، زن‌هایی را در جهنم می‌بینیم که از موهای خود آویزان هستند، چرا که زن باید موی خود را از نامحرم بپوشاند.

امام جمعه یاسوج حجاب را باقیات صالحات عنوان کرد و یادآور شد: تربیت صحیح فرزندان نیز از باقیات صالحات است.

وی با بیان اینکه خداوند هرگز ظلم نمی‌کند، خاطر نشان کرد: ظلم زمانی است که فرد کمبودی داشته باشد، اما خداوند تنها و واحد بوده و هیچ کمبودی ندارد و تنها نعمت و محبت بندگان خود می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به روز عرفه و عید قربان، عنوان کرد: روز عید قربان، روزی است که انسان از فرزند و محبوب خود برای خدا گذشت و لذا هر جا انسان به فرمان خدا از خودش بگذرد، آن روز برای انسان عید است.

وی گفت: روزی که حضرت ابراهیم(ع) چاقو به گردن حضرت اسماعیل(ع) گذاشت تا به فرمان خدا سر فرزند خود را جدا کند، شیطان وسوسه سنگینی داشت اما حضرت جواب دندان شکنی به او داد.

این خطیب جمعه به کشتار مردم در مسجد گوهرشاد و روز حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۶۰۰ انسان در این راه به شهادت رسیدند و ۷۰ نفر را هم زنده به گور کردند، تنها به این جرم که می‌گفتند چرا کشف حجاب را اجرا کرده‌اید، ما مسلمان و مومن هستیم.

وی با بیان اینکه جرم شهدا مسجد گوهرشاد دفاع از ملیت کشور، دین و حجاب و عفاف بود، اظهار داشت: عفاف از واجبات اسلام است و لذا هر زنی لازم است در مقابل نامحرم خود را بپوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با انتقاد از این که وضعیت موجود وضعیت مناسبی نیست، یادآور شد: دشمن می‌خواهد بد حجابی و بی‌حجابی که از دستورات شیطان است را ترویج کند و لذا شاهد هستیم که غربی‌ها با حجاب و عفاف مقابله می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چرا باید دختر مسلمان لباس پاره که در شأن انسان نیست را بر تن کند، تصریح کرد: خدا انسان را زیبا خلق کرده، البته زیبایی انسان تنها به صورت نیست و سیرت نیز می‌باشد، اما متاسفانه گاهی شاهد هستیم که هزینه‌هایی بسیاری برای آرایش صرف می‌شود.

وی با گلایه از این که چرا باید زنان پاها و ساق پای خود را برهنه کنند، یادآور شد: دشمن جنگ نظامی و موشکی را کنار گذاشته و به دنبال رواج فساد و فحشا در کشور است، موضوعی که متاسفانه نظارتی هم بر آن وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با انتقاد از اینکه در شهری مانند یاسوج یک لباس و مانتو مناسب را به راحتی نمی‌توان پیدا کرد و باید ساعت ها در شهر برای لباس درست و حسابی جست‌وجو کنیم، اظهار داشت: مسئولان کمی احساس مسئولیت کنند و بر بازار لباس و پوشاک نظارت داشته باشند، و بدانند که این پوشش‌ها درست دلخواه دشمنان است که از فرهنگ بیگانه نشأت گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از افراد بدحجاب‌ از خانواده‌های مومن هستند و حتی نماز و روزه هم به جا می‌آورند، اما نمی‌دانند که این نوع پوشش‌ها شرعاً مشکل دارد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از کارهای غیرقانونی هم اشاره کرد و گفت: چرا نباید برای خودرویی که در شهر با سرعت ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر رانندگی می‌کند جریمه‌های سنگین اعمال نشود و یا اینکه اگر کسی قمه کشان و عربده کشان قوانین را زیر پا گذاشت باید جریمه‌اش اندک باشد.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم جامعه را به درستی اداره کنیم، یکی از راه‌های آن برخورد قاطع با مجرمین و مفسدین است و آنها باید هزینه سنگین بدهند تا دست از چنین کارهایی بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه بی‌حجابی و بدحجابی جرم است و باید با آن برخورد شود، گفت: با پوشش نامناسب هم خود فرد آلوده می‌شود و هم جوانان منحرف می‌شوند، حتی از دلایل طلاق‌ها در جامعه همین پوشش‌ها هستند که چشم‌ها به واسطه بدحجابی آنها آلوده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: گویی همه چیز را رها کرده‌ایم، اما ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است، بنابراین قانون حجاب و عفاف که توسط رئیس جمهور پس از سال‌ها ابلاغ شده را ادارات لازم است به درستی اجرا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha