شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ امام جمعه آستارا با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیاز به اقدامات گسترده و ایجاد زیرساخت‌های فکری و فرهنگی دارد، اظهار داشت: چقدر خوب است که این محدودیت برای همه قانون شکنان مانند: گران فروشان، کم فروشان، متخلفین اداری و اقتصادی هم اعمال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان بندرآستارا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز عرفه، روز نیایش، به بیان اهمیت دعا و بهره‌گیری از فرصت‌های معنوی این روز پرداخت و اظهار داشت: دعا و نیایش راه صحبت کردن بندگان با خداوند عالم است و در مقابل این دعا، وعده اجابت داده شده است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج، وحدت و اتحاد مسلمانان را مهم‌ترین دستاورد و ثمره این عبادت عظیم و اجتماع بزرگ مسلمانان عالم دانست و گفت: در سایه معنویت و عمل به دستورات دین به ویژه کتاب آسمانی قرآن، عمل به سیره و روش پیامبر اکرم(ص)، وحدت و اتحاد مسلمانان محقق خواهد شد و باعث نقش بر آب شدن حیله و نیرنگ دشمنان خواهد بود.

خطیب جمعه آستارا به مناسبت شانزدهم تیرماه روز مالیات، به نقش مهم مالیات در تامین منابع مالی کشور و هزینه کرد آن در توسعه زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: مالیات از دیرباز در جوامع بشری و در تمدن اسلامی و ایرانی تحت عنوان خراج وجود داشته و امروزه در سراسر دنیا به خصوص در کشورهایی که معادن و منابع زیرزمینی ندارند، به عنوان مهمترین عامل تأمین بودجه می‌باشد.

حجت الاسلام باقری با اشاره به قانون جدید محاسبه مالیات بر اساس تراکنش مالی دستگاه‌های کارت خوان، یادآور شد: این اقدام تا حد زیادی می‌تواند جلوی فرار مالیاتی و اجرای عدالت در زمینه پرداخت مالیات را فراهم کند و یقینا با تمهیداتی که اندیشیده شده، میزان قابل توجهی از تراکنش‌ها شامل بخشودگی و معافیت‌های مالیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرداخت مالیات و تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای سایر مشاغل باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود، گفت: لازم است که همه کمک کنیم تا در راستای اقدام دولت در اصلاح ساختار اقتصادی، اقتصاد درون زای برون گرا و همچنین اقتصاد بدون نفت محقق شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با توجه به در پیش بودن روز حجاب و عفاف، رعایت پوشش مناسب برای آقایان و بانوان را امری ذاتی و موافق با فطرت انسان بیان کرد و یادآور شد: هم دین اسلام برای حفظ کرامت ارزش انسان به ویژه زنان دستور به حجاب داده است و هم اقوام مختلف ایرانی در دوره‌های گوناگون نیز همیشه از حجاب و پوشش کامل استفاده می‌کرده‌اند.

امام جمعه آستارا با اشاره به ابلاغ آیین نامه حجاب و عفاف و ضرورت اجرای آن در دستگاه‌های دولتی، تاکید کرد: کارکنان دولتی و دستگاه‌ها و نهادها به جهت انتساب به دولت و نظام باید نسبت به حجاب و عفاف دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند، چرا که به عنوان الگو برای مردم شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیاز به اقدامات گسترده و ایجاد زیرساخت‌های فکری و فرهنگی دارد، اظهار داشت: اجرای محدودیت در ارائه خدمات به افراد بی‌حجاب و بدحجاب به عنوان یک اقدام سلبی لازم است، اما کافی نیست و چقدر خوب است که این محدودیت برای همه قانون شکنان مانند: گران فروشان، کم فروشان، متخلفین اداری و اقتصادی هم اعمال شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha