پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / برگزاری اقامه نمازجمعه قم بعد از 24 هفته

حوزه/ خطیب جمعه قم وحدت کلمه را عامل پیروزی مسلمانان در دنیای امروز بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی امروز ۱۷ تیرماه در خطبه اول نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس، با اشاره به اعیاد دهه ولایت بیان کرد: حضرت ابراهیم با رضایت کامل، فرزند خود را برای قربانی به درگاه الهی برد، ولی خداوند اجازه نداد که این فرزند قربانی شود. عید قربان روز بسیار بزرگی است و همگان می توانند با هر توان مالی در قربانی این روز شریک شوند.

امام جمعه قم اظهار کرد: دین خداوند در روز غدیر کامل شد. با توجه به اهمیت امامت در اندیشه شیعی، حکومت بر مبنای تشیع، تفاوت های فراوانی با حکومت های دیگر دارد. اطاعت از خداوند و پیامبر و اولوالامر(ائمه اطهار(ع)) در اندیشه ما یک جایگاه ویژه است. امامت منصبی بالاتر از گزینش مردم و اهل حل و عقد است. ائمه، همچون پیامبر، برگزیده خداوند هستند و اگر این انتخاب الهی نبود، جامعه اسلامی از هم می پاشد.

وی گفت: امروز در سرزمین عرفات، روز عرفه است که پیام مهم و ارزشمند رهبر معظم انقلاب، توسط نماینده ولی فقیه در حج، قرائت شد و در این پیام، رهبر معظم به حجاج بیت الله الحرام تاکید بسیاری روی مسئله وحدت داشتند. دین مقدس اسلام آمیزه ای باشکوه از سیاست و معنویت است. وحدت و معنویت در میان ملت های مسلمان دو اکسیر زندگی بخش است که دشمنان تلاش بسیاری برای از بین بردن این دو مقوله بسیار مهم هستند. امیدواریم مسلمانان با وحدت کلمه و معنویت رژیم های منحوسی چون رژیم اشغالگر قدس را نابود کنند.

خطیب جمعه قم با اشاره به حمله دژخیمان رضا خان به زنان با حجاب در حرم امام رضا(ع)، تصریح کرد: امروز که به لطف الهی و عنایات حضرت ولی عصر(عج) و رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب و تلاش شهدا و ایثارگران، نظام اسلامی به نظامی مقتدر و بی نظیر مبدل شده است و دشمنان نیز از ابتدا به دنبال فروپاشی این نظام بودند و پس از گذر ملت ایران از گذر ترورها و تحریم ها و جنگ به این روز رسیده اند بر همگان است که مسئولان و مردم از ارزش های بزرگ خود یعنی حجاب و عفاف دفاع کنند.

وی در پایان خطبه اول گفت: رئیس جمهوری نیز در زمینه توسعه فرهنگ حجاب تاکیدات مهمی به مسئولان کشور داشته است که امیدواریم این فعالیت ها باعث توسعه این فرهنگ در کشور شود.

امام جمعه قم به سالروز شهادت سفیر امام حسین علیه السلام در کوفه اشاره کرد و افزود: مردم کوفه با اظهار ارادت و بیعت با امام حسین(ع) باعث شدند که مسلم ابن عقیل هم از امام دعوت کنند که به کوفه بیایند ولی ابن زیاد با حیله و تهدید و تطمیع مردم را از حول حضرت مسلم پراکند و باعث شد که حضرت مسلم نیز با آن وضعیت به شهادت برسند.

آیت الله سعیدی در خطبه اول گفت: در آیه ۴۷ سوره توبه، خداوند به گروهی ساده لوح و منافق که باعث ایجاد فتنه در لشکر اسلام می شدند اشاره می کند. حضور افراد منافق اوضاع سپاه اسلام را به هم می ریخت. خداوند در آیه ۴۷ سوره توبه پس از نقل پاره ای از اندیشه های غلط منافقان و تأثیر سوئی که در رزمندگان داشتند، به مسلمانان تسلی و مژده می دهد که نیامدن منافقان به جبهه نه تنها جای تأسف ندارد بلکه باعث خوشحالی است.

وی افزود: خداوند می فرماید که منافقان به دلیل مشکلات اعتقادی و رفتاری‌شان سرچشمه مشکلات جدید برای مسلمانان می شوند. خداوند می گوید که مبادا اینکه مسلمانان گمان کنند با نیامدن منافقان شکستی در انتظار آنها است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: منافقان خود را در میان مسلمانان جا می زنند تا برای ایجاد اختلاف در جمع اهالی ایمان جای بگیرند. خداوند می گوید که گاهی یک گروه کوچک با ایمان می توانند بر عده کثیری غلبه کنند. همه مسلمانان، افرادی راسخ در ایمان و مستحکم در رفتار و دارای تجربه در همه ابعاد نیستند تا در مقابل منافقان متزلزل نشوند، لذا اگر منافقان در میان این سپاه نفوذ کنند می توانند خسارات جبران ناپذیری بر جای بگذارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha