جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خمیر

حوزه / امام جمعه بندر لنگه گفت: این منطقه شهر حجاب است و شهری که ده‌ها هزار نفر از مردم آن در زمان کشف حجاب رضا خان بخاطر حفظ حجاب خانواده‌هایشان مجبور به مهاجرت شده‌اند، باید شهر حجاب بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام جواد اسماعیل‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان بندر لنگه، اظهار داشت: دعا در اسلام جایگاه بسیار رفیعی دارد تا جایی که آن را مغز عبادت، صلاح مومن و عمود دین برشمرده‌اند.

وی افزود: رشد انسان‌ها در انس با دعا است و مومن کسی است که با امیدواری به استجابت، اهل دعا و تضرع به درگاه پروردگار بی‌نیاز باشد.

روز عرفه روز آمرزش است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه گفت: یکی از روزهای که روز دعا و نیایش شمرده شده و پذیرش دعا در آن بی‌نظیر است، روز عرفه می‌باشد.

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا با بیان اینکه روز عرفه، روز آمرزش است، مطرح کرد: خداوند در این روز مشتاق‌تر از هر زمان دیگر، به برگشت گناهکاران است، روزی که امام صادق(ع) در رابطه با آن فرمودند، "اگر کسی در رمضان بخشیده نشد، امیدی به بخشش او نیست مگر اینکه در عرفه بخشیده شود" و لذا فیض این یک روز را مقابل یک ماه رمضان دانسته‌اند.

عید قربان روز مبارزه باهوای نفس و روز بندگی و تسلیم امر خدا بودن است

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا دهم ذی الحجه عید قربان را تبریک گفت و بیان کرد: عید قربان روز مبارزه با هوای نفس و روز بندگی و تسلیم امر خدا بودن است، روزی که ابراهیم به امر پروردگار اسماعیلش را به قربانگاه برد.

وی با اشاره به ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین گوهر شاد و روز عفاف و حجاب، مطرح کرد: حجاب از ضروریات اسلام است و منکر آن کافر محسوب می‌شود، و از طرفی حجاب از عوامل تحکیم بنیاد خانواده، افزایش انس بین آنها، کم شدن طلاق و دیگر بزه‌های اجتماعی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان هرمزگان یادآور شد: بی‌حجابی منجر به بی‌عفتی می‌شود و سلامتی روانی جامعه را بر هم می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه بی‌حجابی یک مسئله شخصی نیست، بلکه تضییع حقوق سایر شهروندان و قانوناً و شرعاً ممنوع است، اظهار داشت: اسلام الگوهای کاملی از جوانان با عفت را برای درس آموزی به ما معرفی کرده است که از جمله آن به حضرت یوسف برای مردان و حضرت مریم برای زنان اشاره کرد که در سایه عفت ورزی به درجه مخلصین رسیده‌اند.

بندرلنگه شهر حجاب است و باید شهر حجاب بماند

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: این منطقه شهر حجاب است و شهری که ده‌ها هزار نفر از مردم آن در زمان کشف حجاب رضا خان بخاطر حفظ حجاب خانواده‌هایشان مجبور به مهاجرت شده‌اند، باید شهر حجاب بماند و البته بزرگان و آحاد مردم نیز اجازه بروز و ظهور بی‌بند و باری به کسی را نخواهند داد.

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، بیان کرد: ولایت نخ تسبیح دین اسلام و عامل کامل شدن دین و رضایت پروردگار از مسلمین است و لذا این دهه فرصتی است تا با اجرای برنامه‌های متنوع، ضمن بزرگداشت این ایام، مفاهیم بلند و انسان ساز و جامعه ساز ولایت را ترویج نماییم و در این راستا از همه شهرداری‌های و نهادها و مردم ولایت مدار انتظار دارم با تمام توان در بزرگداشت دهه ولایت و امامت کوشا باشند.

وی افزود: مسئله مهم این روزهای شهرستان، ابتلاء و امتحان الهی زلزله است، زلزله بزرگی به وقوع پیوست، قسمت‌هایی از بخش مهران و مرکزی خسارت‌های جدی دیدند.

وی تصریح کرد: اولاً به روح جانباختگان درود می‌فرستیم و برای مجروحان آرزوی سلامتی داریم، اما در کنار آن غم بزرگ، نکته مهم دیگری است که باید با هدف جهاد تبیین مکرر گفته شود و آن است که به محض وقوع زلزله کلیه مناطق زلزله دیده به تابلو نقاشی پر از زیبایی، همدلی، یک رنگی، ایثار، برادری، هم نوع دوستی، انفاق و همدردی تبدیل شد، تصویر زیبایی که در هیچ کجای از دنیا نمی‌توان دید.

در خدمت رسانی رکورد دار شدیم

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: از سوی دیگر برای کمک همه آمدند و می‌توان گفت یک ایران پشت سر زلزله زدگان حضور داشت و یا به بیان دیگر در خدمت رسانی رکورد دار شدیم.

وی یادآور شد: در روز اول حدود ۵ هزار پرس غذای گرم پخت و توزیع شد، آب آشامیدنی و سایر مایحتاج روزمره تامین و در کمتر از چهار روز کانکس‌های مورد نیاز، کولر، یخچال و سایر لوازم منزل در اختیار مردم قرار گرفت، البته لازم به ذکر است که نهضت خدمت رسانی با تمام وجود تا استقرار واحدهای مسکونی مستحکم ادامه دارد.

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا با تاکید بر اینکه از مسئولان، نظامیان، روحانیون و اقشار مختلف مردم همه پای کار بودند، گفت: مردم شریف و نجیب منطقه آسیب دیده عمیقاً از خدمات نظام اسلامی رضایت دارند و قدردان مسئولان و مردم هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با هدفمندی و برنامه‌ریزی صحیح نسبت به اولویت بندی کارها، تا استقرار واحدهای مسکونی با همین روحیه جهادی و انقلابی در صحنه کارها پیگیری شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha