سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ امام جمعه رشت با بیان اینکه اسلام نمی‌خواهد زن کالا باشد، گفت: اسلام می‌خواهد شخصیت زنان و وجود آنان در جامعه حفظ‌ شود و با کارآمدی و توانایی خود در جامعه نقش‌آفرین باشند، بنابراین این به معنای مخالفت با ترقی زنان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امام جمعه رشت ظهر امروز در نماز جمعه این هفته با اشاره به دلخوش بودن بدخواهان نظام اسلامی به برداشتن روسری توسط عده‌ای از دختران، اظهار داشت: این رفتارها هیچ‌گاه به نظام اسلامی خدشه وارد نمی‌کند و دشمنان این را به خوبی می‌دانند، چرا که زنان پاک‌دامن مسلمان ایرانی در مناسبت‌های مناسب فرهنگی، فرهنگ ایرانی و اسلامی بارها این موضوع را ثابت کرده‌اند.

وی با اشاره به جلسه کشورهای غربی در مادرید درباره تهدید نظامی روسیه و تهدید اقتصادی چین، گفت: در نشست مادرید از ایران سخنی به میان نیاوردند تا شاید به خیال خودشان ایران را در انزوای قدرتی قرار دهند، اما واقعیت این است که دیگر از جلوگیری قدرتمند شدن ایران ناامید شده و دیگر احتمال اینکه آن‌ها دچار دستپاچگی شده و بدون خردمندی در حال فعالیت هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر فریب اروپا توسط آمریکا، یادآور شد: آمریکا برای اینکه بتواند در مقابل چین و روسیه بایستد، اروپا را فریب می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که قدرت اسرائیل روز به روز به افول خود نزدیک می‌شود، اظهار کرد: یک قدرت در صورتی ثبات پیدا می‌کند که قدرتش برای دنیا ثابت شده باشد.

وی افزود: اسرائیل روزبه‌روز به افول خود نزدیک می‌شود و لذا امروز خودشان هم می‌گویند باید به‌جای موجودیت دولت‌ها به فکر موجودیت اسرائیل باشیم چرا که آن‌ها در داخل در حال مضمحل شدن‌ هستند و این همان قدرت جمهوری اسلامی است که معتقد است باید در برابر زورگویان عالم ایستاد.

خطیب جمعه رشت، عدم ثبات در مدیریت‌ها را آسیب‌زا دانست و خاطر نشان کرد: عدم ثبات در مدیریت آثار منفی دارد و با مردم نباید بازی شود، بنابراین به فرمانداران توصیه می‌کنم خدماتی را که انجام می‌دهید، به مردم اطلاع دهید که این دولت چه می‌کند و امید را در بین مردم زنده کنید.

وی با گرامیداشت سالروز قیام مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب، گفت: حجاب به معنای مخالفت با آزادی نیست، بلکه اسلام با هر چه مخالف عفت است مخالفت دارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اسلام نمی‌خواهد زن کالا باشد، افزود: اسلام می‌خواهد شخصیت زنان و وجود آنان در جامعه حفظ‌ شود و با کارآمدی و توانایی خود در جامعه نقش‌آفرین باشند، بنابراین این به معنای مخالفت با ترقی زنان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی آرایش و بدون حجاب بیرون آمدن زنان را مخالف شأن آنان دانست و افزود: غربی‌ها گمان می‌کنند با تمرکز بر مسئله حجاب و تحریک چند نفر به بی‌حجابی می‌توانند مانع افزایش قدرت جمهوری اسلامی شوند، اما جمهوری اسلامی ثابت کرده که برای هر مسئله به‌وقت مقتضی برنامه و تدابیری دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha