یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قریشی

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: روز عرفه بهترین روز برای اجابت دعا و تضرع به درگاه الهی است، بنابراین باید از این فرصت برای دعا در راستای رفع مشکلات بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: باید توجه داشت که رعایت عفاف و حجاب در جامعه، موجب تحکیم بنیان خانواده است و همه باید در این خصوص اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایجاد تزلزل در بنیان خانواده‌های ایرانی، هدف اصلی هجمه‌های فرهنگی دشمنان است، افزود: باید با توجه ویژه به انجام آموزه‌های اسلامی در مقابل آنها ایستاد و در کنار ایجاد پوشش توسط بانوان، مردان نیز باید چشم‌های خود را از نامحرم بپوشانند، چرا که این موارد به صورت صریح در قرآن کریم آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: علاوه بر حجاب پوشش و حجاب نگاه، در آموزه‌های اسلامی، حجاب زبان نیز مطرح است و باید در این خصوص هم مردم در زمان سخن گفتن با نامحرمان، حجاب زبان خود را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن روز عرفه، دعای این روز را یکی از ادعیه مهم و پر از مفاهیم الهی عنوان کرد و ادامه داد: دعا جایگاه ویژه‌ای در آموزه‌های دینی و اسلامی دارد و خداوند نیز همه ادعیه بندگان خود را مستجاب می‌کند، بنابراین از دعا به ویژه دعای عرفه که توسط امام حسین(ع) قرائت شده و مفاهیم نابی دارد، نباید غفلت کرد.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: روز عرفه بهترین روز برای اجابت دعا و تضرع به درگاه الهی است، بنابراین باید از این فرصت برای دعا در راستای رفع مشکلات بهره ببریم.

حجت‌الاسلام قریشی، پرداخت مالیات را نیاز توسعه و پیشرفت جامعه برشمرد و گفت: تمام مشمولان مالیات باید نسبت به پرداخت سهم خود اهتمام داشته باشند و این یک وظیفه است و نباید به چشم جریمه به آن نگاه شود.

وی در مورد اعتبارات و بودجه‌های تخصیص یافته و پیگیری بودجه‌های ملی، ابراز داشت: مدیران دستگاه‌ها باید برای جذب اعتبارات و بودجه‌ها تلاش کنند.

وی تصریح کرد: اینکه گاهی مشاهده می‌شود یک‌سوم یا یک‌دوم بودجه جذب شده، امری نامناسب و ناراحت کننده است و باید برای حل آن چاره اندیشی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: عید قربان و روز عرفه فرصت مغتنمی برای بندگی و تسلیم در برابر پروردگار است و عید قربان نماد عبودیت و تسلیم است و باید در این ایام مبارک به تقویت معنویت توجه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha