یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید عمار حکیم

حجت الاسلام سید عمار حکیم گفت: دیدار گروه‌های اسلامی باید بر اساس محور وحدت آنها یعنی پیامبر اکرم (ص) برقرار گردد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم در جشن میلاد نبی مکرم اسلام که توسط اداره اوقاف اهل سنت در بغداد برگزار شد، ضمن تبریک این میلاد گفت: حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) خاتم انبیا و سرور رسولان هستند و به کمالاتی رسیده‌اند که هیچ بشری به آن دست نیافته و رسالتشان بزرگترین رسالت است.

وی با تأکید بر اینکه رسول اکرم (ص) نقطه وحدت مسلمانان هستند و اگر خواهان وحدت مسلمانان هستیم باید دیدارهای خود را حول محور شخصیت ایشان قرار دهیم، خاطرنشان کرد: اصلاح واقعی جز با پیروی از رویکرد صحیح ایشان محقق نمی‌شود و آغازگر آن برخورد با اخلاق است چرا که رمز اصلی اصلاح، اخلاق است و به همین خاطر دعوت به اسلام بر اساس اخلاق شکل گرفت.

او با اشاره به اینکه هدف قرار دادن شخص پیامبر اکرم (ص) مانند هتک حرمت ایشان با انتشار تصاویر سخیف و سوزاندن قرآن به بهانه آزادی همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: این گونه رفتارها نشانگر استمرار رویکرد آن شخصیت بزرگوار است.

وی افزود: وقتی نظام بشری با وضع قوانینی هتک حرمت شخصیت‌های اعتباری و اجتماعی را جرم انگاری می‌کند، جا دارد نسبت به چشم پوشی از توهین به پیامبر اسلام (ص) تحت لوای آزادی بیان حیرت ‌کنیم. علاوه بر این برخی نیز نسبت به بی احترامی به پیامبر اکرم (ص) و قرآن چشم خود را می‌بندند در حالی که در حمایت از پدیده‌های ناهنجاری چون همجنس‌گرایی سنگ تمام می‌گذارند.

او ادامه داد: این گونه رفتارها وحدت مسلمانان را بیشتر می‌کند چرا که آنها به این درک می‌رسند که به همبستگی بیشتری نسبت به همدیگر و تعلق به پیامبرشان نیاز دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha