شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه اهل سنت سیریک

حوزه / شیخ عبدالعزیز افراز گفت: وقتی که امت اسلامی بیدار شدند و مفهوم وحدت را درک کردند، مسلمانان دیگر با آن مشکلات مواجهه نشدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، شیخ عبدالعزیز افراز امام جمعه اهل سنت سیریک شب گذشته در جشن هفته وحدت که در مسجد جامع اهل سنت سیریک برگزار شد، ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: خداوند با لطف و کرمش، رسول رحمت را برای عالمیان فرستاد "وَمَآ أَرۡسَلنَٰکَ إِلَّا رَحمَةٗ لِّلعَٰالَمِینَ" است.

وی با اشاره به لزوم وحدت در جامعه اسلامی افزود: امروز همه درک کرده‌اند وقتی نعمت وحدت و صلح وجود دارد، چرا اختلاف باشد، مگر وحدت چه بدی دارد که اختلاف باشد، مگر اینکه دستی پشت پرده باشد، این شعار آنهاست که "اختلاف کن و حکومت کن"، البته متاسفانه دشمنان به هدف خود رسیده‌ است.

شیخ افراز با اشاره به اهمیت بیداری امت اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان، گفت: وقتی که امت اسلامی بیدار شدند و مفهوم وحدت را درک کردند، مسلمانان دیگر با آن مشکلات مواجهه نشدند.

وی ادامه داد: ما دور هم جمع شده‌ایم که به دیگران بفهمانیم وحدت داریم و گرنه بین خودمان همیشه وحدت برقرار است.

امام جمعه اهل سنت سیریک، التزام عملی در هر زمان و مکان را یادآور شد و اظهار کرد: تنها وحدت را در مراسمات نداشته باشیم و وحدتمان باید واقعی باشد.

وی با اشاره به نقش شخصیت والای پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) نقطه عالی و اکمل برای وحدت است و اگر غیر از این باشد ما به بیراهه رفته‌ایم.

شیخ افراز، سیره پیامبر چه در خانواده و چه در جامعه را الگویی مناسب برای مسلمانان برشمرد و گفت: باعث تأسف است وقتی دیده می‌شود در خانواده‌ها بیوگرافی سلبریتی‌ها را می‌دانند اما فرزندان پیامبر اکرم(ص) را نمی‌شناسند.

وی تصریح کرد: با وجود اذیت‌های فراوانی که در حق پیامبر(ص) شد، اما زمان فتح مکه پیامبر(ص) اعلام عفو عمومی نمود.

امام جمعه اهل سنت سیریک ادامه داد: پیامبر(ص) انتقام جو نبودند و راحت می‌بخشیدند و امیدوارم همه ما سیره پیامبر اکرم(ص) را خوب بیاموزیم و به آن عمل کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha