پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 303580
۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹

همايش «رسول مهر» با حضور علما، روحانيون، انديشمندان، طلاب اهل‌ تشيع و تسنن و مسئولين اجرايي سه استان خراسان شمالي،‌ رضوي و جنوبي در اردوگاه مازندران مشهد برگزار مي‌‌شود.

حجت الاسلام يوسف رضايي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري حوزه با اعلام اين خبر گفت: در همايش امسال تعداد 600 نفر از علما، روحانيون، انديشمندان و طلاب تشيع و تسنن و همچنين مسئولين اجرايي سه استان خراسان شمالي،‌رضوي و جنوبي روز شنبه 7 بهمن‌‌‌ماه جاری بر اهميت و اهتمام خود نسبت به وحدت امت اسلام، تأكيد خواهند كرد.

وي با اشاره به توصيه‌ مقام معظم رهبري كه مي‌فرمايند: « يكي از بركات الهي، اين است كه برادران مسلمان،‌ گرد محور‌هاي مورد قبول و مشتركات خودشان جمع شوند.»، يادآورشد: همه ساله دفتر امور اهل سنت استان هاي خراسان در پيروي از اين فرمايشات رهبری، همايشي با عنوان «رسول مهر» در جهت تقويت وحدت اسلامي و بزرگداشت شخصيت پيامبر اعظم (صلي الله عليه و آله و سلم) برگزار مي‌كند.

حجت الاسلام رضايي تاكيد كرد: وحدت شيعه و اهل سنت در استان‌هاي خراسان بسيار چشمگير و خوب است و انشاء الله اين وحدت و برادري روز به روز تقويت شود.

وي بابيان اين كه عزت جامعه اسلامي در عصر رسالت به خاطر وحدت مسلمين و توصيه‌‌هاي پيامبر(صلي الله عليه و آله و سلم) بود و گرد آمدن حول مشتركات مذاهب اسلامي، يكي از راه‌‌هاي آن طبق توصيه‌هاي مقام معظم رهبري است، ابرازداشت: در وضعيت كنوني بهترين راهبرد براي سعادت امت اسلامي حفظ وحدت و انسجام اسلامي و تلاش براي حفظ هويت فرهنگي و ديني است.

مسئول دفتر امور اهل سنت استان‌هاي خراسان تصريح كرد: بي‌شك بنیان گذار وحدت جامعه اسلامي حضرت رسول (صلي الله عليه و آله و سلم) است و ما بايد ادامه دهنده اين راه پرخير و بركت باشيم.

حجت الاسلام رضايي با بيان اين كه تهاجم مطبوعاتي و فرهنگي شوم و شرك آلودي كه در سال‌هاي اخير عليه شخصيت الهي پيامبر اعظم (صلي الله عليه و آله و سلم) به راه افتاده به خاطر وحدت مسلمانان، با محوريت وجود مقدس پيامبر رحمت (صلي الله عليه و آله و سلم) مي‌باشد، تأكيد كرد: تا زماني كه بركت نعمت اين وجود نازنين باشد، دشمنان راه به جايي نخواهند برد.

وي افزود: همه مسلمانان به ويژه علماء، روحانيون، انديشمندان و طلاب مدارس علوم ديني وظيفه دارند تا تمام تلاش خود را در دفاع از اين شخصيت عظيم به كار برند و اين شخصيت الهي را در همه ابعاد شخصيتي به جهانيان بشناسانند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha