پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 345594
۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
1

حوزه/ نشست بازاریان و اصناف با نماینده ولی فقیه در هرمزگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، آیت الله نعیم آبادی در این نشست خاطرات دوران انقلاب و زندان در دوران رژیم ستم شاهی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: بازاریان نقش موثری در تشکیل انقلاب اسلامی داشتند و در آن دورران در میان زندانی هایی که بدلیل مبارزه با رژیم ستم شاهی بازداشت شده بودند چهره های زیادی از بازاریان دیده می شد.

وی اضافه کرد: بازاریان همواره در طول این سالها یار حضرت امام خمینی (ره) بودند و بعد از آن هم همان رفتار را نسبت به مقام معظم رهبری  و نسبت به انقلاب اسلامی دارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان  با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی بیان داشت:  بازار نه تنها همراه انقلاب بود؛ بلکه محضر دیانت ما بود به طوری که چند تن از مراجع بزرگ ما در متن بازار و در مساجد بازار پیش نماز بودند و این نشان دهنده ی این است که بازار نقش به سزایی در اصلاح  جامعه دارد.

امام جمعه بندرعباس با استناد به آیات 45 و 153 سوره بقره تصریح کرد: نماز مرجع،  پایگاه و پناه گاه مومنان است و در قرآن عنوان شده است که از صبر و نماز می توانید در تمام زمینه ها  یاری جوئید و نماز می تواند مرجع حل مشکلات باشد.

آیت الله نعیم آبادی درادامه به نقش نماز درزندگی اشاره وخاطرنشان کرد: هیچ پناهگاهی درمجموعه مشکلات زندگی بهتر از نماز نیست ،حتی پیامبران(ع) ائمه اطهار(ع) وبزرگان ما در گرفتاری ها متوجه نماز می‌شدند و این موضوع حتی در درک مطالب علمی هم وجود دارد و دانشمندان بزرگ ما همچون ابوعلی سینا  هرگاه دردرک مطالب علمی با مشکل مواجه می شدند نماز می‌خواند تا آرامش نماز موجب برکت وحل مشکلشان گردد.

وی تصریح کرد: همانطور که نماز خود پناه گاه ، مرجع و دارای جایگاه والایی می باشد مساجد هم که مکانی  برای اقامه نماز بنا شده اند دارای جایگاه و ارزش می باشد و در واقع مساجد خانه خدا هستند.

حجت الاسلام فروزان نژاد نیز در این جلسه بیان داشت: با توجه به اهمیت و نقش تاثیر گذار روسای اتحادیه و صنوف در ایجاد و تقویت بسترهای تبلیغی، نماز در واحدهای صنفی وابسته و به منظور بهبود وضعیت اقامه نماز در بازار جامعه طرح منهاج برگزار می گردد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha