پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن نواب

حوزه / رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: امروز دشمنان دین در مقابل اسلام قد علم کرده‌اند تا ریشه به تیشه اسلام بزنند بنابراین وظیفه مسلمانان بسیار سنگین تر از گذشته شده و باید با هوشیاری کامل مقاومت کنیم..

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت اسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، ظهر امروز «شنبه 4 بهمن ماه» درهمایش «عشاق رسول رحمت، آموزگار وحدت» در بندرعباس که با حضور علمای شیعه و سنی هرمزگان و کاروان سفیران تقریب برگزار شد، افزود: بحث‌های شیعه و سنی در مملکت اسلامی ما بحث‌های داخل خانواده است که می‌توان این اختلاف نظرهای جزیی را حل کرد؛ اما معتقدیم گفت وگو با ادیان و مذاهب دنیا باعث تقویت وحدت خواهد شد.

وی بیان داشت: همگی ما اهالی خانواده بزرگی به نام اسلام هستیم که توسط پدری مهربان به نام حضرت محمد رسول الله(ص) هدایت می‌شود و اگر اختلافی هم باشد درحد اختلاف نظر است که امری عادی است و گرنه همه ما در اصل موضوع که همان ریشه اسلام است وحدت و اتفاق نظر کامل داریم.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه بیش از یک ونیم میلیارد نفر از جمعیت دنیا مسلمان هستند واگر همه با هم دراصل وحدت یکی باشند 25 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: سردمداران غربی مایل به رشد و گسترش اسلام در کشور خود نیستند واگر می‌خواهیم زندگی کنیم، باید باتمام وجود از خودمان دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته حرکت‌های اهانت آمیز دشمن نسبت به مقدسات ما سبب خیر شده که امت اسلامی هر روز به هم نزدیکتر و ارتباطاتشان باهم بیشتر شود و ما باید تلاش کنیم با شناساندن اسلام به غرب، اسلام را در جهان از غربت خارج کنیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد: اکنون ، زمان اتحاد، یکپارچگی همدلی و مقاومت است، چرا که همه دشمنان دین در مقابل اسلام قد علم کرده‌اند تا ریشه به تیشه اسلام بزنند بنابراین وظیفه مسلمانان بسیار سنگین تر از گذشته شده و باید با هوشیاری کامل مقاومت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha