جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: ادعا کردن و بردن نام حکومت اسلامی گناه بزرگ نواب صفوی در نظام طاغوت بود و ایشان را شهید کردند که این فکر در نطفه خفه شود، ولی شهادت ایشان تاثیر بسیاری در گسترش جمهوری اسلامی داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار اعضای  ستاد برگزاری کنگره شهیدنواب صفوی با بیان این که فدائیان اسلام در زمان خود بسیار درخشیدند اظهار کردند: در آن زمان خفقان بسیاری در جامعه بود، ولی آنها توانستند با شکستن این خفقان کار بسیار مهمی را انجام دهند.

ایشان بیان کردند: فدائیان اسلام در موضوع حکومت اسلامی بحث می کردند و تمام ابعاد آن را نیز بررسی کرده بودند و بیشتر به این  دلیل ایشان را تحت فشار قرار دادند.

وی افزود: ادعا کردن و بردن نام حکومت اسلامی گناه بزرگ نواب صفوی در نظام طاغوت بود و ایشان را شهید کردند که این فکر در نطفه خفه شود، ولی شهادت ایشان تاثیر بسیاری در گسترش جمهوری اسلامی داشت.

ایشان تصریح کردند: برخی افراد شهادتشان بیشتر از حیاتشان اثر گذار است و شهید نواب صفوی و همرزمانشان از جمله این افراد بودند که با شهادتشان تاثیر بسیاری بر مردم و مبارزان علیه طاغوت گذاردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که گذشت زمان باعث می­شود بسیاری از چیزها فراموش شود، افزودند: پیروان یک مکتب باید کاری کنند که با گذشت زمان آن مکتب فراموش نشود و به این دلیل است که هر سال یاد عاشورا و کربلا را زنده نگه می داریم.

ایشان بیان کردند: ما وظیفه داریم که نگذاریم یاد نواب صفوی فراموش شود و ساختن حسینیه در کنار مزار ایشان کار بسیار خوبی است که ثباتی به این کار می دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha