شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مکامر - نیروی انتظامی

حوزه/ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: باید سعی کنیم که با استفاده از تاکتیک‌های تازه در مقابل داعشی‌ها و دشمنان بایستیم و در مسائل کلی و سیاسی بر معلومات خود بیفزاییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار جانشینان فرماندهان نیروی انتظامی استان‌ها اظهار کردند: نیروی انتظامی در کارهای کلیدی کشور و مسئله امنیت فعالیت دارند و در کار خود موفق خواهند بود.

ایشان با اشاره به تاریخ اسلام بیان کردند: همیشه لشکر اسلام از نظر نفرات نسبت به  لشکر کفر کمتر بوده است و از نظر تجهیزات نیز از آن‌ها ضعیف تر بودند، ولی پیروزی همواره با ارتش اسلام بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن می‌فرماید "شما اگر بیست نفر با استقامت باشید بر 200 نفر پیروز می‌شوید" گفتند: این استقامت از روی اعتقادات به وجود می‌آید که فرد به شهادت افتخار می‌کند و همان چیزی است که در کربلا تبلور کرد.

ایشان با اشاره به اینکه چیزی که حرف اول را می زند روحیه است، تجاوز داعش به مردم مسلمان عراق را مورد توجه قراردادند و افزودند: در اوایل حمله این وحشی‌ها به عراق پیشرفت بسیاری داشتند، ولی زمانی که مرجعیت حکم داد مردم روحیه گرفتند و آن‌ها را عقب راندند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی  خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی با بیان اینکه بصیرت نقش مهمی در کار شما دارد گفتند: وقتی که انسان از نظر اعتقادی قوی بوده و متکی به خدا باشد پیشرفت می‌کند.

ایشان ابراز داشتند: امام علی(ع) می‌فرمایند" اگر تمام عرب در یک صف قرار بگیرد و من تنها باشم فرار نخواهم کرد" و این نشان از روحیه امام(ع) دارد.

باید هماهنگ با تحول جهان بود

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دنیا دائماً در حال تحول است تصریح کردند: انسان باید هماهنگ با تحول جهان بوده و اطلاعات جدید به دست آورد و بر علم و دانش خود بیفزاید وگرنه عقب می‌افتد.

ایشان ادامه دادند: در طول تاریخ، به وحشی گری تکفیری‌ها نبوده است و حتی از مغول‌ها نیز وحشی تر هستند از این رو باید عده‌ای همیشه در میدان باشند و با هوشیاری کامل در برابر آن‌ها بایستند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کردند: باید سعی کنیم که با استفاده از تاکتیک‌های تازه در مقابل این جانیان بایستیم و در مسائل کلی و سیاسی بر معلومات خود بیفزاییم.

ایشان آمار بالای حفظ قرآن در میان نیروی انتظامی را بسیار مهم دانستند و گفتند: در زمان طاغوت اگر در یک سخنرانی یک نفر بسم الله می‌گفت ما تعجب می‌کردیم  و حالا حافظان قرآن بسیاری در نیروی انتظامی وجود دارد که باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه روایت داریم در روز قیامت به حافظان می‌گویند قرآن بخوانید تا مقام شما بالاتر رود عنوان کردند: حفظ قرآن باعث می‌شود که انسان به معنی آن نیز توجه کند و آن‌ها را در زندگی پیاده نماید.

آثار کنگره ضد تکفیر فراتر از تصور بود

ایشان گفتند: آثار کنگره نقد جریان تکفیری بسیار بالا بود و بسیار فراتر از چیزی بود که تصور می‌کردیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه جوانان و فرزندان را باید با قرآن آشنا کنید که زندگی آن‌ها را تغییر می‌دهد مطرح کردند: باید مواظب شگردهای جدید دشمنان باشیم و با توکل بر خدا و کوشش بسیار در برابر دشمنان موفق خواهیم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha