جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مکارم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید بانک ها سامان بگیرند، بانک ها به جای اینکه به منافع مردم فکر کنند و به منافع خود فکر می کنند. باید ترتیبی داده شود که سرمایه های موجود در بانک در زمینه تولیدات کشور مصرف شود، نه اینکه به ثروت ثروتمندان اضافه نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در دیدار با وزیر اقتصاد که در دفتر معظم له برگزارشد، با اشاره به  خطرات نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اظهارداشتند: خطر نظامی با تقویت بنیه های نظامی برطرف شده است و خطر سیاسی با تدبیر مسئولین کم رنگ شده، ولی خطرهای اقتصادی و فرهنگی در کمین جامعه می باشد.

معظم له با بیان این که دشمن متمرکز در خطر اقتصادی و فرهنگی شده است و با استفاده از تحریم و وابستگی و انحصار طلبی ها می خواهد جامعه را به زانود در بیاورد گفتند: باید تدابیری اندیشه  شود تا مشکلات هر چه زودتر برطرف گردد.

این مرجع تقلید افزودند:  باید اراده ی قوی و عزم ملی در ملت و جامعه و مسئولین وجود داشته باشد تا از مشکلاتی که دشمن برای جامعه به وجود آورده است، استفاده بهینه ببریم و برای بهبود و پیشرفت جامعه تلاش کنیم.

معظم له به هزینه های  مصرفی، رفاهی ضروری و تجملاتی اشاره کردند و خاطر نشان ساختند: بیشترین هزینه های کشور مربوط به هزینه های تجملی است. اگر از تجمل گرایی و اسراف دوری کنیم و به فکر رفاه نباشم و زندگی را با هزینه های ضروری اداره کنیم، مشکلات جامعه برطرف می شود.

ایشان گقتند: باید در برهه ای از زمان قناعت را پیشه کرد و اقتصاد مقاومتی نیز دلیل بر همین زمینه است و به فرموده قرآن کریم مومنین کسانی هستند که ازحیات طیبه و زندگی سالم برخورداند و منظور از این حیات طیبه قناعت است.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: با قناعت و فداکاری می شود جلوی بسیاری از تحریم ها و وابستگی ها را گرفت و در این زمینه باید دولت و مردم همکاری کنند و قناعت را شروع نمایند.

این مرجع تقلید افزودند: متاسفانه در برخی از مجالس ها که در کشور برگزار می شود ثروتمندان هزینه های زیاد برای این مجالس انجام می دهند و این نوع کار با مبانی اسلام مخالف است،  زیرا مبانی اسلام دستور به ساده زیستی و قناعت  دارد و باهمین ساده زیستی می توان زندگی خوبی هم اشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در توصیه ای به وزیر اقتصاد: خاطر نشان ساختند باید بانک ها سامان بگیرند، بانک ها به جای اینکه به منافع مردم فکر کنند، به منافع خود فکر می کنند. باید ترتیبی داده شود که سرمایه های موجود در بانک در زمینه تولیدات کشور مصرف شود، نه اینکه به ثروت ثروتمندان اضافه نمایند.

ایشان با بیان اینکه یک عزم قوی و جدی از سوی مسئولین و ریاست جمهوری می خواهد تا در این زمینه فکری کنند؛ تولید کار برای جوانان جامعه از ضروریات می باشد جوانان بیکار در جامعه زیاد است و علت آن هم واردات بی رویه  و حجم بالای کالای قاچاق می باشد. بنابراین باید شجاعت کرد و در این زمنیه تدبیری اندیشد.

این مرجع تقلید  در پایان اظهار داشتند استعداد فراوان در جامعه وجود دارد و دلیل آن هم وجود فرهیختگانی است که در خارج کشور مشغول به کارند و باید از این استعداد ها به نحو احسن برای منافع کشور بهره برداری شود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha