شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: پاپ رسما اعلام می‌کند، نباید به مقدسات دیگران توهین شود، اما نخست وزیر انگلیس می‌گوید که توهین می‌کنیم و آنها حتی سخن پاپ را هم قبول ندارند.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه»  این مرجع تقلید امروز در اجلاسیه حوزه علمیه خواهران که در مدرسه امام کاظم(ع)  قم برگزار شد با اشاره به اهانت غربی ها به ساحت مقدس پیامبر اسلام  اظهارداشتند: پاپ رسما اعلام می‌کند نباید به مقدسات دیگران توهین شود و در مقابل؛ نخست وزیر انگلیس می‌گوید که توهین می‌کنیم و نشان می‌دهند که حتی سخن پاپ را قبول ندارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه بیان داشتند: خداوند در قرآن همه انسان ها را برابر دانسته و مقام کسی را برتر نمی داند و به همین دلیل همه تهمت ها به اسلام در خصوص تضییع حقوق  زنان کاملا اشتباه است.

ایشان افزودند: قرآن به هر دو گروه  مرد و زن به یک چشم نگاه کرده است؛ برنامه ریزی قرآن برای همه است و نه فقط برای مردان؛ اینکه قشر زنان از برنامه ها و بشارت ها و انذارهای قرآن حذف شده اند با روح قرآن سنخیت ندارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: امروز خطرات بسیاری جوامع انسانی را تهدید می کند و این جوامع را به سقوط می برد، این عوامل در 5 عامل خلاصه می شود.

حضرت آیت اله مکارم شیرازی ادامه دادند: نخست، مساله آموزه های غیر اخلاقی از سوی رسانه هاست؛ رسانه های آلوده و اینترنت ها و ماهواره ها غوغا به پا کرده اند؛ اگر فیلم ها و برنامه های غیر اخلاقی دیده شود روی روابط انسان ها تاثیر می گذارد.

معظم له افزودند: دومین مساله این است که ابزار گناه در دسترس همگان است؛ امروزه ابزار گناه به راحتی در اختیار مردم به خصوص نسل جوانان است؛ مساله سوم فروکش کردن اعتقادات مذهبی است؛ تنها اعتقادات مذهبی است که در مقابل این جریان سد ایجاد می کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: مساله چهارم این است که غربی ها برای جوانان ما نقشه کشیده اند، آنها می خواند با به فساد کشاندن جوانان و زنان مقاومت جامعه ما را در هم بشکنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مساله پنجم نیز تفسیر غلطی است که از آزادی زن انجام شده است؛ آزادی زن آنها مثل آزادی بیان آنهاست؛ وقتی سوال می کنیم که چرا به مقدسات 1 و نیم میلیارد جمعیت جهان آزار می رسانید می گویند این مساله آزادی بیان است در حالی که با این کار به قلب این جمعیت خنجر می زنید که این مساله با انسانیت در تعارض است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: بنده امروز در این خصوص بیانیه ای صادر کرده ام که امروز منتشر شده است؛ پاپ به همه نصیحت کرد که به ادیان توهین نکنید ولی نخست وزیر انگلیس گفت که ما توهین می کنیم؛ آنها به خاطر داعش به همه مسلمانان اعلان جنگ کرده اند.

ایشان  گفتند: در مقابل این خطر نباید حالت انفعالی داشته باشیم؛ در اینجا باید با اتکا به قدرت خداوند و با اعتماد به وعده هایی که به ما داده شده است و با اتکا به اینکه منطق اسلام و قرآن و مکتب اهل بیت(ع) به قدری قوی است که می توانیم در مقابل همه این وسایل فساد بایستیم.

این مرجع تقلید افزودند: فلسفه تشکیل حوزه های علمیه خواهران، مبارزه با همین مفاسد است؛ می دانیم که نقش زن در جامعه و خانواده بسیار مهم است، زیرا خانواده واحد کوچک اجتماع است که اگر این واحد خراب شود کل جامعه خراب می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: حضور 70هزار خواهر در حوزه های علمیه و 400 مرکز علمیه خواهران و... آمار بسیار نوید بخشی است که باید این اخبار به سراسر کشور و دنیا ارسال شود؛ نکته اصلی اینجاست که نباید به این آمار بسنده کرد؛ باید حوزه های علمیه خواهران درسراسر دنیا ایجاد شود تا بتوانیم سد مستحکمی در مقابل تهاجم غربی ها ایجاد کنیم.

*برنامه‌های آموزشی با پژوهش همراه باشند

ایشان  گفتند: آموزش ها باید در حوزه آموزش هایی باشد که محل ابتلا است؛ نباید خود را اسیر برخی علم هایی کنیم که ثمر خاصی برای جامعه ندارد؛ از دیگر سو باید به انتقال تجربیات به هم بپردازیم؛ نکته دیگر نیز آن است که باید خواهران طلبه را به شکلی آموزش دهند که قدرت سخن گفتن و نوشتن داشته باشند؛ برنامه های آموزشی باید با پژوهش همراه باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان کردند: اگر امام کاظم(ع) را در سیاهچال‌ها بردند، ولی باید مدرسه ای ساخته شود که دنیا را نورانی کند، نام مقدس ایشان بر این مدرسه نهاده شد، این مدرسه با سرمایه های خیرین ساخته شده است و نقدینگی بسیار کمی از سوی بیت المال در این مدرسه خرج شده است.

خاطرنشان می شود: این مرجع تقلید با تاکید بر  اهمیت ساخت مدارس علمیه خواهران در قم و خارج از کشور، خود ایشان تقبل ساخت یک مدرسه علمیه بزرگ در قم را کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha