جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 347702
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
پاپ

حوزه/ به بسیاری از کودکان در همان بدو تولد بی مهری می شود و رها می شوند و اینگونه توجیه می کنند که بچه دار شدن اشتباه بوده است! گفتن چنین حرفی شرم آور است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  اُسرواتوره رومانو روزنامه رسمی واتیکان، پاپ در ملاقات با اقشار عمومی، خطاب به افراد حاضر در میدان سن پطروس رم گفت: به بسیاری از کودکان در همان بدو تولد بی مهری می شود، رها می شوند و طفولیت و آینده آنان ربوده می شود. و اینگونه توجیه می کنند که بچه دار شدن خبط و اشتباه بوده است! گفتن چنین حرفی شرم آور است. نباید تقصیرهای خودمان را بر گردن کودکان بگذاریم.

وی افزود: گرسنگی، فقر و دل نازکی کودکان، و اینکه خیلی از کودکان در خیابانها رها می شوند و یا جهل و ناتوانی آنها بخاطر عدم آموزش، نمی تواند توجیه کننده این حرف باشد بلکه بخاطر همین دلایل باید به کودکان عشق ورزید و بیشتر مهربانی کرد. والا اگر قرار باشد کودکان، به خاطر خطای بزرگسالان تنبیه شوند، پس بیانیه های حقوق بشر و حقوق کودک برای چیست؟.

پاپ ادامه داد:  نه تنها دولتمردان و کسانی که تکلیف آموزش را بر عهده دارند بلکه همه بزرگسالان در قبال کودکان و تغییر وضعیت آنان یعنی رنج کودکان مسئولیت دارند. هر کودک منزوی، رها شده و با گدایی در خیابانها از راههای گوناگون زندگی می گذراند و بدون مدرسه و مراقبتهای پزشکی سر می کند، فریادی است به درگاه خدا و اتهام به نظامی است که ما بزرگسالان بنا کرده ایم. متاسفانه این بچه ها طعمه جنایتکاران می شوند که یا برای قاچاق و کاسبی و یا برای جنگ و خشونت تعلیم و استثمار می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha