جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تواضروس

حوزه/ پاپ تواضروس بر نقش رهبران و علما در نشر ارزش های مثبت به ویژه ایجاد فرهنگ پذیرش و تحمل دیگران تاکید کرد تا کلیدی باشد برای همزیستی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبداللطیف دریان، مفتی لبنان و دکتر شوقی علام مفتی مصر در عباسیه با پاپ تواضروس دوم اسقف اعظم قبطی های ارتدوکس مصر دیدار کردند.

پاپ تواضروس در این دیدار تاکید کرد ادیان گرچه مطابق هم نیستند، اما می توانند با هم به توافق برسند.

 وی در این زمینه بر نقش رهبران و علما در نشر ارزش های مثبت به ویژه ایجاد فرهنگ پذیرش و تحمل دیگران تاکید کرد و گفت: وظیفه ما این است این فرهنگ را در مردم ایجاد کنیم.

مفتی لبنان در این دیدار، ضمن اظهار افتخار و مباهات به مصر و الازهر به عنوان مرجع دینی مسلمانان اهل سنت لبنان، از مردم مصر خواست برای حفظ وطن خود متحد شوند و تاکید کرد اقدامات تروریست ها ربطی به اسلام ندارد، زیرا ادیان آسمانی مردم را به نیکی به دیگران امر می کنند.

دریان گفت: ما برای تقویت وحدت مسیحیت و اسلام در مصر به پاپ تواضروس امید داریم و نمی توانیم مصر و لبنان را بدون وجود مسیحیان تصور کنیم و جنایت های این روزها در کشتار و آواره ساختن مسیحیان از اسلام به درو است.

دریان افزود: اسلام با کشتار و قتل عام انسان ها مخالف است و جنایت هایی که در حق مسیحیان یا اهل سنت یا شیعیان صورت می گیرد، هیچ ربطی به دین ندارد؛ چرا که رسالت ما واحد است و ادیان آسمانی همگی برای نیکی به انسان و حفظ کرامت و حقوق و آزادی بشریت آمده اند و همه ما باید در مصر و لبنان و کشورهای دیگر در این راه تلاش کنیم.

دکتر شوقی علام، مفتی مصر نیز در این دیدار گفت: ما نمونه ها و الگوهای اجتماعی و فکری زیادی داریم که نشان دهنده عمق روابط ما می باشد و به عنوان نمونه رضاعت پاپ شنوده از مادر مسلمان و رضاعت شیخ محمد سید طنطاوی و شیخ راحل الازهر از مادر مسیحی، نمونه های بارز انسانی در مصر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha