دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پاپ

حوزه/ "بنین" یک نمونه ای از آشتی میان ادیان حاضر در این سرزمین است. لازم است تا هوشیار بود و با توجه به شرایط فعلی جهانی از میراث گفت و گو با اسلام حفاظت کنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از واتیکان اینسایدر، پاپ در دیدار با اسقف های جمهوری بنین در رابطه با مسلمانان این کشور، گفت: ضرورت دارد تا با توجه به شرایط موجود در جهان، در کشورتان تماس میان فرهنگ ها همانند گفت و گو با ادیان بخصوص با اسلام را ترویج کنید.

وی ادامه داد: مشهور است که بنین یک نمونه ای از آشتی میان ادیان حاضر در این سرزمین است. لازم است تا هوشیار بود و با توجه به شرایط فعلی جهانی از میراث گفت و گو با اسلام حفاظت کنید.

یادآور می شود؛ چندی قبل، کاردینال توران رئیس شورای پاپی گفتگوی ادیان با صدور بیانیه ای بر اُخوت و گفتگو با مسلمانان تاکید کرد و نوشت: «فضای گفتگو با مسلمانان هیچگاه مثل امروز اینطور خوب نبوده است، زیرا قبل از هر چیز، باید بگوئیم که اکثریت مسلمانان، وحشیگری جاری را از خود نمی دانند. اما متاسفانه امروز کلمه "دین" به "خشونت" ارتباط داده می شود، در حالی که خداپرستان می باید نشان دهند ادیان، پیام آور صلح هستند، نه خشونت. کشتن به نام دین، نه تنها بی حرمتی به خداست بلکه برای بشریت نیز یک شکست محسوب می شود».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha