دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 352859
۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
پاپ فرانسیس

حوزه/ پاپ فرانسیس گفت: وحدت مسیحیان یکی از نگرانی های اصلی من است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روزنامه اُسرواتوره رومانو روزنامه رسمی واتیکان، پاپ فرانسیس در دیدار با هیاتی از پاتریارک نشینی ارتدوکس قسطنطنیه (استانبول)، بار دیگر خواستار وحدت کامل میان مذاهب مسیحی شد.

پاپ به این هیات که برای مراسم جشن سن پی یترو سن پائولو به ایتالیا آمده بود، گفت: رسیدن به وحدت یکی از نگرانی های اصلی من است، امیدوارم بتوانیم فرصت های دیدار و همکاری را چند برابر کنیم به طوری که بتوان بر بد قضاوتی ها فائق شد.

وی ادامه داد: تضمین می کنم از کمیسیون مختلط بین المللی برای گفت و گوی کلامی میان کلیسای کاتولیک و کلیسای ارتدوکس حمایت کنم. 

چندی قبل هم پاپ در جریان دومین روز سفر خود به شهر تورینو به عنوان نخستین پاپ در تاریخ کلیسای کاتولیک از کلیسای والدزه(کلیسای پروتستان) دیدار و به خاطر خشونت های گذشته علیه آن ها، تقاضای عفو کرد.

وی گفت: با وجود تفاوت ها، پیوند عمیقی کاتولیک ها و جامعه والدزه را با یکدیگر متحد می کند. یکی از ثمرات تقریب، اخوت است که تمام کسانی را که به عیسی اعتقاد دارند متحد می کند.

پاپ ادامه داد: اتحاد به معنی یک شکل بودن نیست. متاسفانه اتفاق افتاد و دائما اتفاق می افتد که برادران تفاوت های میان خود را نپذیرفته، با هم می جنگند. با فکر کردن به تاریخ روابط مان متاسف شده و در مقابل درگیری ها و خشونت های انجام شده به نام دین، از خدا می خواهم تا این موهبت را به ما بدهد تا بفهمیم همگی گناهکار هستیم و بتوانیم یکدیگر را ببخشیم. از سوی کلیسای کاتولیک برای رفتارهای غیر مسیحی و حتی غیر انسانی در طول تاریخ طلب عفو می کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha