چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کاردینال توران

حوزه/ «فضای گفتگو با مسلمانان هیچگاه مثل امروز اینطور خوب نبوده است، زیرا قبل از هر چیز، باید بگوئیم که اکثریت مسلمانان، وحشیگری جاری را از خود نمی دانند. اما متاسفانه امروز کلمه "دین" به "خشونت" ارتباط داده می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از "اُسرواتوره رومانو" روزنامه رسمی واتیکان، کاردینال توران رئیس شورای پاپی گفتگوی ادیان با صدور بیانیه ای بر اُخوت و گفتگو با مسلمانان تاکید کرد و نوشت: «فضای گفتگو با مسلمانان هیچگاه مثل امروز اینطور خوب نبوده است، زیرا قبل از هر چیز، باید بگوئیم که اکثریت مسلمانان، وحشیگری جاری را از خود نمی دانند. اما متاسفانه امروز کلمه "دین" به "خشونت" ارتباط داده می شود، در حالی که خداپرستان می باید نشان دهند که ادیان، پیام آور صلح هستند، نه خشونت. کشتن به نام دین، نه تنها بی حرمتی به خداست بلکه برای بشریت نیز یک شکست محسوب می شود».

وی با اشاره به افراطی گری دینی جاری و پیامدهای آن از جمله؛ خطر گسترش تنفر، خشونت، تروریسم و در نهایت با سطحی نگری به محکومیت مسلمانان و اسلام می انجامد، خاطرنشان کرده است: «در چنین شرایطی ما باید برعکس اوضاع، گفتگو را تقویت نمائیم. اگر ما معتقدیم که انسان مخلوق خدا و بشریت متعلق به یک خانواده و به اعتقاد ما مسیحیان، عشق مظهر خداست می باشد، پس مومنین برای صلح یک نیروی معرکه هستند و لذا، تداوم گفتگو حتی در زمانی که آزار و تعقیب تجربه می شود، می تواند به آیتی اُمیدبخش مُبدل گردد. بنابراین باید در باره کیفیت زندگی در خانواده، نحوه آموزش دین و تاریخ، محتوی موعظه ها در اماکن دینی، بازنگری انجام پذیرد. خانواده و مدرسه می توانند در این قضیه راه گشا باشند چون دنیای فردا مبتی بر احترام متقابل خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha