پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس دانشگاه لاتراسنه واتیکان

حوزه/ حضور دانشمندان جوان در حوزه علمیه قم که ضمن تسلط به چند زبان در مقطع P.H.D مشغول تحصیل بودند، مرا شگفت زده کرد و برایم جالب بود که چطور این همه جوان، مشغول فعالیت های علمی در این سطح هستند.

مون انریکو دال کوولو رئیس دانشگاه لاترانسه واتیکان که به شهر مقدس قم سفر کرده بود، در حاشیه بازدید از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در مصاحبه با خبرگزاری حوزه گفت: امروز بازدید های خوبی از نهادهای حوزوی و آموزشی در قم داشتیم و از این بازدیدها بسیار خوشحالم و خواهان تداوم ارتباط و رابطه بین طرفین هستم.

وی با اشاره به بازدید خود از دانشگاه ادیان و مذاهب و موسسه بین المللی مطالعات اسلامی گفت: زمینه های حوزوی در قم برای تقویت روابط بین قم و واتیکان خیلی خوب بود و ظرفیت های خوبی برای این تعامل وجود دارد مخصوصا از حضور محققان جوان در حوزه علمیه قم که ضمن تسلط به چند زبان در مقطع P.H.D مشغول تحصیل بودند، مرا شگفت زده کرد و برایم جالب بود که چطور این همه جوان، مشغول فعالیت های علمی در این سطح هستند.

رئیس دانشگاه لاترانسه ادامه داد: برای من خیلی لذت بخش بود که ببینم جوانانی با انگیزه بالا، پیگیر حقیقت هستند.

وی در ادامه به بازدید خود از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی پرداخت و بیان داشت: این کتابخانه، یک میراث عظیم و ارزشمند است و نشان می دهد کسی که عمر خود را در راه شکوفایی این کتابخانه گذاشته، عاشق علم  و دانش و پژوهش بوده  و حضور در این مان علمی برایم ارزشمند است.

رئیس دانشگاه لاترانسه در پایان ابراز امیدواری کرد که این رفت و آمدها منجر به تقویت همکاری های فیمابین  و گفتگوی اسلام و مسیحیت شود و گفت: اساسا هدف اصلی سفرم به قم این موضوع بود و امیدوارم با صبر و تلاش و پیگیری به این اهداف برسیم.

وی بیان داشت: ما امروز گام های کوچک و ابتدایی برای تعامل و ارتباط بین دانشگاه لاترانسه و نهادهای قم برداشتیم اما امیدوارم که این نهال، تبدیل به یک درخت تنومند و بزرگ بشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha