پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نابلسی

حوزه/ آیت الله نابلسی: کسانی که از مقاومت به بدی یاد می کنند، بدانند اگر مقاومت نبود، وطنی نبود که شما در آن به راحتی بخوابید و منبری نبود که بر بالای آن بروید و با این جرات سخن بگویید

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان روز گذشته بر ضرورت حمایت از طرح امنیتی و تقویت حضور حکومت در تمام مناطق لبنان تاکید کردند و خاطر نشان کردند که لبنان برای محفوظ ماندن، به طور جدی نیازمند همکاری خوب و صادقانه گروه های مختلف داخلی و حمایت آنها از ارتش و مؤسسات ملی می باشد.

آیت الله نابلسی: اگر مقاومت نبود، کشور هم نبود

آیت الله عفیف النابلسی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود در صیدا گفت: در آستانه سالروز شهادت بزرگان مقاومت مانند شیخ راغب و سید عباس و حاج عماد همه ما باید با احترام و شکوه به فداکاری های مقاومت بنگریم.

وی خاطر نشان کرد، این مجاهدان هیچ گاه از سرزمین و میهن خود جدا نشدند، بلکه با تمام وجود مقاومت کردند تا اینکه به شهادت رسیدند و به امور کوچک توجه نداشتند و پای آنها به بازی های سیاسی نلغزید به همین خاطر پیروز شدند و توانستند این سرزمین را نجات دهند و آزاد کنند و کرامت را به آن بازگردانند.

آیت الله نابلسی افزود: کسانی که از مقاومت به بدی یاد می کنند، بدانند اگر مقاومت نبودوطنی نبود که شما در آن به راحتی بخوابید و منبری نبود که بر بالای آن بروید و با این جرات سخن بگویید.

وی افزود: این مقاومت بود که با تمام تواضع، از شما حمایت کرد و شما را عزیز و سربلند ساخت. این مقاومت بود که شما را نماینده و وزیر و رییس و مسؤول حکومتی ساخت و شما خوب می دانید که خود شما بودید که سال ها برای تحقیر جوانان لبنانی تلاش کردید تا از سرزمین خود دفاع نکنند و علیه مقاومت و برای تضعیف آن تلاش کردید و دلارهای آمریکایی هم برای همین به جیب شما می آمد و اکنون نیز مشغول تحریک طایفی و متهم ساختن مقاومت هستید.

شیخ قبلان: همه از طرح امنیتی حمایت کنند

شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعی لبنان در خطبه نماز جمعه این هفته بیروت از همه سیاسیون خواست، جمع شوند و برای انتخاب رییس جمهور جدید به توافق برسند.

وی افزود رییس جمهور جدید لبنان باید بتواند کشور را از پرتگاه ها و توطئه ها نجات دهد به ویژه با توجه به اینکه دشمن به دنبال آن است ما را در جهت منافع خود به زانو در بیاورد. ما به عنوان مردم لبنان وظیفه داریم لبنان را نقطه آغاز اصلاح عملکرد سیاسی و اجتماعی و وحدت منطقه قرار دهیم تا همواره در خدمت میهن خود باشیم و در جهت منافع آن عمل کنیم.

شیخ احمد قبلان: از طرح امنیتی حمایت می کنیم

شیخ احمد قبلان از علمای شیعه لبنان نیز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: همواره به وحدت و اراده مردم لبنان چشم امید داشته ایم و معتقدیم هر چقدر فشارها زیاد شود، این مردم به دفاع از خود ادامه می دهند و لبنان را با تنوع رسالات و دیانت های آن حفظ خواهند کرد و با قدرت بیش از پیش در مقابل تمام جریان ها و گروه های تکفیری و تروریست خواهند ایستاد و به اذن خدای متعال پیروز خواهند شد.

وی افزود: ما از طرح امنیتی و وجود، قدرتمند حکومت در تمام مناطق حمایت می کنیم، زیرا به هیچ وجه جایز نیست در این شرایط ما در قلب حوادث و تحولات منطقه ای و بین المللی هستیم، به این درگیری ها و لجاجت ها ادامه دهیم؛ چرا که میهن ما همه ما را به وحدت فرا می خواند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha