چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جعفر المهاجر

حوزه قم حوزه ای کهن و قدیمی است و تاسیس آن به زمان امام صادق علیه السلام برمی گردد و ایشان بود که این حوزه را تاسیس و تربیت کرد و امیدواریم، همیشه پایدار باشد، ارتباط با حوزه علميه قم براي ما افتخار است.

حجت الاسلام والمسلمين شیخ جعفر المهاجر، محقق و از روحانيون سرشناس لبنان در گفت‌وگو با سرويس بين الملل خبرگزاري حوزه در خصوص روابط کنونی میان علمای ایران و لبنان و حوزه هاي دو كشور گفت: در مورد روابط حوزه مقدس قم و علمای لبنان باید بگویم، این رابطه موجود و سابقه دار است، مانند رابطه میان صاحب خانه و اهالی آن، بسیاری از علما و فارغ التحصیلان حوزه علمیه قم که اکنون در لبنان هستند با سلوک و رفتار و عملکرد خود بیانگر روح حوزه قم هستند که در پیکر شیعیان جاری است. حوزه قم، حوزه ای کهن و قدیمی است و تاسیس آن به زمان امام صادق علیه السلام برمی گردد و ایشان بود که این حوزه را تاسیس و تربیت کرد و امیدواریم همیشه پایدار باشد و ارتباط ما با حوزه علميه قم براي ما افتخار است.

وي به تاثير پذيري علما و روحانيت لبنان از جمهوري اسلامي ايران اشاره و تصريح كرد: جمهوری اسلامی ایران به صورت روزانه با شیعیان و علماي لبنان در ارتباط است نه به خاطر اینکه آنها شیعه هستند، بلکه به این خاطر که آنها مرزبانان اسلام هستند.

اکنون مناطق اشغال شده توسط اسراییل در مرز جبل عامل قرار دارد و هر مسلمانی باید بخشی از سال و ماه و عمر خود را برای مرزبانی از سرزمین اسلام صرف کند. گذشتگان ما این گونه عمل می کردند و جمهوری اسلامی ایران هم پیوسته با لبنان در ارتباط است هم با شیعه و هم با تمام کسانی که خیر و فایده ای برای اسلام دارند.

* اهتمام جمهوري اسلامي ايران به وحدت اسلامي

وي در ادامه به نقش جمهوري اسلامي ايران در وحدت امت اسلامي اشاره كرد و بيان داشت: همان طور که می دانید سالانه کنفرانس وحدت و تقریب میان مسلمانان در ایران برگزار مي شود و اين اقدامات نیز در واقع بخشی از روح قم و جمهوری اسلامی است که برای تقویت امت اسلامی برپا شده و باید بدانیم جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار آن فقط به ایران فکر نکرده بلکه به اسلام و جهان اسلام و مشکلات آنها نیز می اندیشد و مشکل فلسطین در قلب و زبان و دست امام خمینی بود و همواره به آن توجه داشت و این یکی از میراث های امام خمینی می باشد.

مساله فلسطین فقط مساله امام خمینی و شاگرد ایشان امام خامنه ای نیست، این مساله محدود به مجمع التقریب نیست، مساله تمام ایران است.

شيخ جعفر المهاجر خاطر نشان كرد: به نظر من شرایط کنونی امت اسلام که گرفتار تکفیر شده اند، با وجود تمام سختی ها و مصایب موجود، برای ما عبرت آموز است، زیرا اسلام و مسلمانان این چنین نیستند و این افراد عده ای معدود و اندک هستند که مورد حمایت دشمنان اسلام هستند و می خواهند از شرایط موجود بیشترین استفاده را برای رسیدن به قدرت و پول و ثروت ببرند. این لحظات بسیار عبرت آموز است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha