پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم: مقاومت تحولاتی بنیادین در منطقه ایجاد کرده و اسراییل را از نقطه مرکزی منطقه به یک غده سرطانی تبدیل کرده که همه از آن متنفرند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت تحولاتی بنیادین در منطقه ایجاد کرده و اسراییل را از نقطه مرکزی منطقه به یک غده سرطانی تبدیل کرده که همه از آن متنفرند. وی افزود: اکنون بجای اینکه اسراییل یک واقعیت قابل اعتنا در منطقه باشد، در وضعیتی قرار گرفته که نمی داند در مواجهه با این گسترش مقاومت در منطقه چگونه به اشغالگری خود ادامه دهد.

شیخ قاسم در سخنان خود در مراسم حزب الله در جیشبت به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان بزرگ حزب الله گفت: ما در زمان مقاومت هستیم و در زمان صلح به سر نمی بریم. ما در زمان پیروزی ها هستیم و در زمان شکست نیستیم. ما در روزگاری هستیم که ملت ها تصمیم می گیرند و در زمانی نیستیم که دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

وی تاکید کرد: با توجه به تحقق دهکده جهانی و دخالت بین الملل در سرنوشت ملتها، مقاومت تنها راه موجود برای آزادی سرزمین ها و حمایت از آینده است. ما بر آنیم که تسلیم نشویم و در برابر زورگویان و مفاهیمی که می خواهند میان ما منتشر کنند، کوتاه نیاییم. وی افزود: ما فقط در پی دفاع و آزادی سرزمین خود هستیم و جنگ طلب نیستیم، اما اجازه هم نخواهیم داد کسی ما را تهدید به جنگ کند.

جانشین دبیرکل حزب الله تاکید کرد حزب الله در راستای مقاومت، به مبارزه خویش ادامه خواهد داد و هیچ علاقه ای به جنگ در لبنان یا هر جای دیگر جهان خارج از چهارچوب مقاومت ندارد. وی افزود: همه شاهد هستند که چگونه القاعده با نام های مختلف خود مانند النصره و داعش از تمام نقاط جهان و با حمایت های بین المللی به منطقه آمدند تا کشورهای منطقه از جمله لبنان را تهدید کنند.

شیخ قاسم گفت: حمله به تکفیری ها در هر نقطه ای به منزله حمایت از مقاومت است و بخشی جدانشدنی از مقاومت می باشد و برای ما بهتر است که به جای اینکه بر در خانه خود با آنها بجنگیم دو خیابان دورتر با آنها درگیر شویم. وی سپس این پرسش را مطرح کرد که چگونه است که ائتلاف بین الملل حق دخالت دارد اما ما حق نداریم در مقابل این خطر اقدامی بکنیم؟

وی در مورد اوضاع و مسایل داخلی لبنان نیز گفت: حزب الله تمام اقدامات را در جهت برقراری ثبات امنیتی و سیاسی در لبنان انجام داده. حزب الله به کشور کمک می کند، اما هیچ کمکی از آن نگفته، زیرا برنامه ما در حزب الله بر اساس تکامل میان کشور و مقاومت در چهارچوب مثلث ارتش و ملت ومقاومت می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha