جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: ما باید تلاش کنیم سرنوشت لبنان را به دست خویش رقم بزنیم و تنها راهی که در این زمینه پیش رو داریم، انتخاب رییس جمهور است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم جانشین دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم فارغ التحصیلی دوره های فرهنگی مجتمع آموزشی امام رضا علیه السلام گفت: لبنان از یک ثبات نسبی برخوردار است و این ثبات به خاطر اراده بین المللی و منطقه ای است که به برقراری ثبات در لبنان تعلق گرفته است و اگر این اراده بین المللی و منطقه ای نبود، آتش فتنه منطقه لبنان را فرا گرفته بود اما باید توجه داشت اصل و اساس استقرار و ثبات هر کشوری نیروهای داخلی آن هستند که برای حمایت از کشور هم قسم شده اند و حزب الله نیز در تمام اقدامات خود این اصل را در نظر گرفته است.

شیخ نعیم قاسم گفت: لبنان در انتظار انتخاباتی بزرگ به نام انتخابات ریاست جمهوری است و برخی خودشان را با انتظار خسته می کنند و وقت مردم را نیز می گیرند. اینها منتظر چه هستند که هنوز در این باره تصمیم نگرفته اند؟ آیا منتظر توافق هسته ای ایران و حل مشکل سوریه و عراق و روابط ایران و عربستان هستند؟اینها اموری است که فقط خداوند می داند چه موقع اتفاق می افتد.

وی افزود: لبنان در این مرحله در لیست برنامه های منطقه و بین المللی نیست، چون آنها مسایل و مشکلات مهم تر از لبنان دارند و از این رو ما باید تلاش کنیم سرنوشت لبنان را به دست خویش رقم بزنیم و تنها راهی که در این زمینه پیش روی خود داریم، انتخاب رییس جمهور است.

وی گفت: رییس جمهور آینده لبنان اگر قدرتمند باشد می تواند همه گروه ها را دور خود جمع کند و از تنوع سیاسی حمایت کند و بر ثبات و استقرار لبنان بیفزاید و روند انتخابات پارلمان جدید را تسهیل کند چرا که تمام مسایل لبنان در زمینه قانونی و اداری به رییس جمهور و انتخاب وی مربوط می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha