جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای لبنان

حوزه/ علمای لبنان هشدار دادند که یکی از کشورهای خلیج فارس به دنبال تشکیل محور ضد ایرانی در منطقه است و قصد دارد با سوء استفاده های مذهبی، به زعم خود اهل سنت را در برابر ایران بسیج کند!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمین لبنان متشکل از ده ها عالم شیعه و اهل سنت این کشور پس از نشست ماهیانه خود با صدور بیانه ای بر ضرورت تلاش برای دفع تمامی اشکال فتنه به ویژه فتنه مذهبی میان شیعه و سنی تاکید کرد. علمای مسلمان همچنین پیشنهاد دادند که کنفرانسی علمایی و گسترده با حضور مراجع و رهبران معنوی و علما برای موضع گیری یکپارچه علیه تکفیری ها تشکیل شود تا تمام علما در مورد یک پیمان مشترک اسلامی در این زمینه به توافق برسند که تمام مسلمانان لبنان به آن پایبند باشند.

علمای لبنان در این بیانیه بدون اینکه نامی از کشور خاصی ببرند، هشدار دادند که یکی از کشورهای خلیج فارس به دنبال تشیل محور ضد ایرانی در منطقه است و قصد دارد با سوء استفاده های مذهبی، به زعم خود جبهه ای سنی در برابر جبهه شیعه تشکیل دهد.

علمای لبنان تاکید کردند که درگیری و جنگ موجود در منطقه یک جنگ سیاسی میان محور مقاومت و محور آمریکا می باشد که هدف آمریکایی ها نیز تحکیم و تثبیت اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها می باشد.

تجمع علمای لبنان همچنین دخالت آشکار سفیر آمریکا در امور داخلی لبنان را محکوم کردند و از وزارت امور خارجه لبنان خواستند وی را احضار کرده و در این زمینه به وی تذکر بدهند و از او تعهد بگیرند که از این پس در امور داخلی لبنان دخالت نکند. این علما تاکید کردند که مقاومت مایه شرف و عزت لبنان است.

* حمایت مطلق از جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات

علمای لبنان همچنین حمایت مطلق خود را از جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با آمریکا در مورد برنامه هسته ای ایران اعلام کردند و تاکید کردند: ایران باید از این حق برخوردار باشد و از موضع خود عقب نشینی نکند همان طور که مقام معظم رهبری امام خامنه ای نیز فرمودند که توافق نکردن بهتر از توافق بد است.

این بیانیه همچنین پیروزی های ارتش عراق در برابر تکفیری ها را به آنها تبریک گفت و تاکید کرد: این پیروزی ها نشان می دهد آمریکا هنگامی که ائتلاف بین المللی را تشکیل داد. از بین بردن داعش در عراق ده سال طول می کشد، در واقع به دنبال توطئه ای برای استفاده طولانی مدت از این تروریست ها بود، اما همه مشاهده کردند که ارتش عراق با یاری بسیج مردمی و پشتیبانی لجستیک و مدیریت کارشناسان نظامی ایران بدونی هیچ گونه پوشش هوایی توانست  به پیروزی های بزرگی دست یابد و همین پیروزی ها مسؤولان آمریکا را وادار کرد این فرصت را مغتنم بشمارند و بگویند ما هم در این پیروزی سهیم هستیم، اما مردم عراق به آنها فهماندند که اگر ارتش قهرمان و بسیج و پشتیبانی ایران نبود این پیروزی ها محقق نمی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha