جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ هاشم منقاره

حوزه/ شیخ هاشم منقاره در سخنان خود از عبداللطیف دریان مفتی لبنان خواست تحت تاثیر فشارهای منفی قرار نگیرد و دارالفتوی را از دسته بندی های داخلی و خارجی دور نگاه دارد و با همه گروه های داخلی فاصله برابری داشته باشد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ هاشم منقاره رییس شورای رهبری جنبش التوحید الاسلامی و عضو جبهه العمل الاسلامی و اتحادیه علمای بلاد شام در مورد بازگشت دارالفتوی به زمان دودستگی و تجزیه سیاسی هشدار داد.

شیخ هاشم منقاره در سخنان خود از عبداللطیف دریان مفتی لبنان خواست تحت تاثیر فشارهای منفی قرار نگیرد و دارالفتوی را از دسته بندی های داخلی و خارجی دور نگاه دارد و با همه گروه های داخلی فاصله برابری داشته باشد.

وی افزود: این نقش و جایگاه معتدل است که دارالفتوی قدرت خود را از آن می گیرد و در غیر این صورت دارالفتوی خود را به حاشیه و جناح بازی خواهد کشید و این با اهداف دارالفتوی در اداره امور مسلمانان و تلاش برای تحقق وحدت و حفظ منافع کشور منافات دارد.

رییس شورای رهبری جنبش التوحید الاسلامی در ادامه تاکید کرد که ما باید متوجه خطرات پیش روی خود باشیم و اجازه ندهیم برخی ها از بیرون دارالفتوی را مدیریت کنند و برای اینکه دارالفتوی شرعیت خود را حفظ کند، باید اولویت ها را در انتخاب رؤسای خود انتخاب کند تا آنها از از میان علمای دین انتخاب کند نه اشخاص سکولار.

وی افزود: دارالفتا برای اینکه خلاف این را ثابت کند باید بر خلاف جهت مورد نظر افراطیون حرکت کند و در این صورت سخنان و جهت گیری های دارالفتوی در جهت همزیستی و اعتدال خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha