جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صهیب حلبی - لبنان

حوزه/ شیخ حبلی: داعش و النصره و سایر تکفیری ها کشتار و نابودی غیر از صهیونیست ها را در خاور میانه و آفریقا سرلوحه خود قرار داده اند و هرکسی که غیر صهونیست باشد، هدف خنجر و گلوله تکفیری ها قرار می گیرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ صهیب حبلی، عضو تجمع علمای لبنان با اشاره به این که 21 مسیحی قبطی مصری به دست داعش سر بریده شدند، گفت: این فاجعه، قلب هر انسانی را به در می آورد و ما را به یاد داستان اصحاب الاخدود می اندازد که خداوند متعال در قرآن کریم ذکر کرده که حفره هایی ایجاد کردند و در آنها آتش قرار دادند و مسیحیان را در آن حفره ها سوزاندند!

وی افزود: امروز یک مصیبت بزرگ انسانی به مسیحیان قبطی مصر وارد شده، این در حالی است که موضع آنها در برابر مساله فلسطین از خیلی مسلمان ها و عرب ها قاطع تر می باشد.

عضو تجمع علمای مسلمان ادامه داد: این قتل عام دردناک به روشنی نشان می دهد که داعش و النصره و سایر تکفیری ها کشتار و نابودی غیر از صهیونیست ها را در خاور میانه و آفریقا سرلوحه خود قرار داده اند و هرکسی که غیر صهونیست باشد، هدف خنجر و گلوله تکفیری ها قرار می گیرد. آنها فرقی میان شیعه و سنی، مسیحی، ایزدی، علوی، اسماعیلی، زیدی، مندائی و صوفی قائل نیستند و از نظر آنها همه باید کشته شوند.

وی با تاکید بر این که بشریت باید بیدار شود و تفکر تکفیری را از صفحهه روزگار و دفتر وجود محو کند، افزود: بیایید اختلافات جزئی را کنار بگذاریم تا اصحاب اخدود به میدان نیابند و امثال کساسبه (خلبان اردنی) زیاد نشوند و جنایت کشتار قبطیان تکرار نشود.

شیخ حبلی یادآور شد: گویی داعش می خواهد با این جنایت های کثیف خود به بشریت بگوید که ما توانستیم تفکر وهابی را دقیق تر از همه اجرا کنیم و هم پیمانی هم بجز صهیونیست ها و آمریکا و وابستگان عرب آنها نداریم و اینکه چگونه انسان های غیر آمریکایی و غیر صهیونیست را بکشیم، بستگی به ابتکارات سینمایی آمریکا و چگونگی اظهار رسانه ای این قتل ها دارد؛ به گونه ای که بیشتر موجب تخریب و مخدوش شدن اسلام شود و ترس را به دل مخالفان آمریکا و صهیونیسم بیندازد .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha