سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پاپ

پاپ گفت: خانواده پر جمعیت مدرسه ای از هم دردی و اشتراک می باشد که به نفع تمام جامعه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رادیو واتیکان، پاپ ضمن انتقاد از عدم حمایت دولتمردان ایتالیا از اینگونه خانواده ها،گفت: خانواده های پر جمعیت موهبتی الهی هستند.

وی که در جمع خانواده های پرجمعیت در سالن پل ششم واتیکان سخنرانی می کرد افزود: در دنیایی که اغلب حاکی از خودخواهی است، خانواده پر جمعیت مدرسه ای از هم دردی و اشتراک می باشد که به نفع تمام جامعه است. از دیدن شماها خوشحال هستم و معلوم است که شماها عاشق زندگی و حیات هستید. شما با زیباترین ثمرات عشق خود به اینجا آمده اید. مادر شدن و پدر شدن موهبت هایی الهی هستند ولی پذیرفتن  و درخشاندن آن در جامعه، وظیفه شما است.

پاپ ادامه داد: البته  همیشه نهادهای دولتی به شما در حمل این وزنه کمک نمی کنند. به درستی به خاطر دارید که بند 31 قانون اساسی ایتالیا خواستار توجه خاصی به خانواده های پر جمعیت شده است ولی در عمل این ماده اجرا نمی شود و از آن حرف می زنند. در نتیجه با توجه به نرخ پایین زاد و ولد در ایتالیا، سیاستمداران و مدیران نهادها توجه بیشتری به این موضوع  داشته باشند.

در آینده خواهر و برادر، معنای خود را از دست می دهد

از سوی دیگر مون سینیور "وینچنزو پالیا" رییس شورای پاپی خانواده واتیکان هم نسبت به بی توجهی به افزایش جمعیت هشدار داد و گفت: در قانون اساسی ایتالیا گفته شده است که خانواده های پر جمعیت حال و آینده کشور هستند.

امروزه جوانان بسیاری شغل خود را از دست داده اند و اگر خانواده، پدر و مادر وجود نداشتند که از آنها حمایت کند در وضعیت غم انگیزی قرار می گرفتند. دست اندرکاران سیاسی باید به خانواده هایی که مایل به بچه دارشدن هستند  ولی به دلایل اقتصادی صرفنظر می کنند، کمک کنند. البته این تنها کافی نیست بلکه باید فرهنگ حیات را ترویج کنند. در ایتالیا آمار خانواده های تک نفره یا با فقط یک فرزند در حال افزایش است در ده سال آینده این میلیون ها تک فرزند وقتی کلمه برادر یا خواهر را می شنوند از خود می پرسند معنی آن چیست؟ آیا باید لغت نامه را تغییر دهیم؟ دست اندر کاران سیاسی باید خانواده را در کانون نگرانی های خود قرار دهند زیرا در کانون توجه قرار دادن خانواده، یعنی در کانون قرار دادن یکی از محورهای امروز و فردای جامعه ما.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha