جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پاپ

حوزه / پاپ در رابطه با نظر سنجی اخیر مبنی بر کاهش کاتولیک ها در آمریکای لاتین، گفت: فقدان نزدیک بودن و رفتار نامناسب کشیشان باعث دوری آنها شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از "واتیکان اینسایدر" پاپ در مصاحبه با یک روزنامه آرژانتینی در مورد موضوعات مختلف از جمله اجلاس اسقف ها درباره خانواده، اصلاحات در دولت واتیکان، وضعیت سلامتی خود و کنار گذاشتن کاردینال بوک، صحبت کرد.

پاپ در رابطه با طرح ازدواج همجنس بازان در اجلاس اخیر اسقف ها درباره خانواده، گفت: هیچکس در این اجلاس درباره ازدواج همجنس بازان صحبت نکرد. آنچه در مورد آن صحبت شد این بود که خانواده ای که دارای یک پسر یا دختر همجنس باز است ،چگونه باید او را تربیت و بزرگ کند، چگونه می توان به این خانواده کمک کرد تا با این وضعیت غیر عادی به جلو برود. در نتیجه در اجلاس درباره خانواده و افراد همجنس باز در خانواده های شان صحبت شد زیرا حقیقتی است که در مراسم اعتراف به گناه در کلیسا با آن روبرو می شویم.

پاپ در رابطه با نظر سنجی اخیر مبنی بر کاهش کاتولیک ها در آمریکای لاتین، گفت: از خودم می پرسم در داخل کلیسا چه چیزهایی هست که باعث می شود تا کاتولیک ها احساس نا رضایتی کنند؟ فقدان نزدیک بودن و رفتار نامناسب کشیشان باعث دوری آنها شده است.

پاپ درباره آشکار شدن هر چه بیشتر مقاومت ها در واتیکان، گفت: برای من نشانه خوبی است زیرا آشکار می شود زیرا وقتی کسی موافق نیست  دیگر در پنهان،حرف هایش را نمی گوید.  

پاپ درباره اصلاحات در دولت واتیکان، افزود: روند اصلاحات ادامه دارد اما کند است و نباید انتظار داشت تا در سال 2015 کامل شود. اصلاحات معنوی آن چیزی است که من را در این لحظات بیشتر نگران می کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha