جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 347231
۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
معاهده واتیکان و ایتالیا

حوزه/ از این پس افراد حقیقی و حقوقی ساکن در ایتالیا که دارای فعالیت اقتصادی در واتیکان هستند، موظف به پرداخت مالیات خواهند بود. در رابطه با اموال غیر منقول مقرمقدس در خاک ایتالیا کماکان از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روزنامه  اُسرواتوره رومانو چاپ ایتالیا، دولت –شهر واتیکان و کشور ایتالیا معاهده مالی امضا کردند. این معاهده میان «پییر کارلو پادوان» وزیر اقتصاد و دارایی ایتالیا و ریچارد گالاگر وزیر امور خارجه واتیکان به امضاء رسید.

متن این معاهده از استانداردهای بین المللی به روز درآمده در زمینه تبادل اطلاعات مالی استخراج شده که بدین وسیله دسترسی به اخبار مالیاتی از 1 ژانویه 2009 میلادی میسّر می باشد.

با اجرای این معاهده افراد حقیقی و حقوقی ساکن در ایتالیا که دارای فعالیت اقتصادی در واتیکان هستند، موظف به پرداخت مالیات خواهند بود. در رابطه با اموال غیر منقول مقرمقدس در خاک ایتالیا مطابق با معاهده لاتراننزه کماکان از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

گفتنی است معاهده مزبور تغییری در قوانین مرتبط با مستمری کارکنان مقرمقدس و نهادهای کلیسایی نخواهد داد.

روزنامه لارپوبلیکا چاپ ایتالیا نیز در این رابطه نوشته: با امضای این معاهده استاندارد سازمان امنیت و همکاری اروپا در راستای تبادل اطلاعات و همکاری در زمینه شفافیت مالی به اجرا در خواهد آمد. بدین ترتیب وزارت دارایی ایتالیا می تواند به کلیه اطلاعات بانکی، گردش های پولی و حساب های شهروندان ایتالیایی از سال 2009 میلادی به بعد نزد این بانک دسترسی پیدا نماید.

نخست وزیر ایتالیا چندی پیش ابراز امیدواری کرده بود که بتواند مقداری پول از واتیکان به صندوق دولت سرازیر نماید.

 اخیرا حدود 3000 حساب مظنون به تخلف مالیاتی نزد موسسه مالی واتیکان از سیستم حذف شده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha