پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مکارم

حوزه / حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مسئله هسته ای به روزهای حساس خود رسیده است ، اگر این مذاکرات به نتیجه برسد و یا شکست بخورد باید مرافب و حافظ کلیات مسائل باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزارشد با اشاره به مذاکرات هسته ای و شرایط حساس منطقه اظهارداشتند: مسائل هسته ای به روزهای حساس خود رسیده است  ولی بوی خوبی  از این موضوع به مشام نمی رسد،  باید توجه کنیم که اگر این مذاکرات به نتیجه برسد  و یا شکست بخورد باید مراقب و حافظ کلیات مسائل باشیم.

*روزنامه‌ها و سایت در شأن نظام حرف بزنند

ایشان با بیان این که متاسفانه امروز  در برخی روزنامه ها و سایت ها چیزهایی می بینیم که در شان نظام نیست گفتند: متاسفانه برخی ها  بی دلیل، به دنبال  خورده  گیری و جزئیات بی مورد هستند، یکی از تجربیات مهم ما این  است که هیچ مشکلی نیست که راه حل نداشته باشد  و باید برای حل مشکلات صبر پیشه کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: اصلا زیبنده نیست که در این شرایط حساس عده ای با بیان مسائل بی ارزش و جزئی در جامعه تشنج ایجاد کنند و فضای کشور را به هم بریزند؛  زیرا آنچه مهم است کلیات است و جزئیات حل شدنی می‌باشد.

این مرجع تقلید با تاکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی به خصوص در برابر دشمنان گفتند:  امروز در حالی که آمریکایی ها  به دنبال اجرای نقشه  های  خود هستند،  ما باید با حفظ وحدت و تمرکز روی کلیات به فکر نتایج خوب باشیم،  نه این که با پرداختن به برخی جزئیات بی ارزش،  بنای برهم زدن وحدت در جامعه بکنیم .

ایشان با اشاره به اعترافات معاون سابق وزارت خزانه داری آمریکا گفتند: وی در این سخنان بیان کرده است که هیچ کدام از مقامات رسمی آمریکایی در سخنان خود صداقت ندارند و آنها به دنبال از بین بردن ایران هستند؛  مسئله هسته ای درد  اصلی آنان نیست، زیرا وجود ایران برای منافع آنها خطرناک است؛ آمریکایی ها حتی بعد از  مسئله  هسته ای به دنبال مسائل دیگری خواهند بود؛  پس در این شرایط همه ما باید به دنبال راحل هایی باشیم اگر توافق هسته ای نیز انجام نشد و تحریم ها از بین نرفت بتوانیم به بهترین شکل در برابر آنان مقاومت کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند:  این امر مستلزم وحدت در جامعه است،  مطرح کردن مسائل خرد، بی اساس و جزئی تنها وحدت را ازبین خواهد برد.

ایشان خاطرنشان کردند: عده ای در این شرایط  با مطرح کردن برخی مسائل، گویی خود را برای انتخابات آینده  در کشور آماده  کرده اند؛ بدانند برای انتخاب شدن بهتر است در همان زمان فعالیت خود را آغاز کنند و در این شرایط سعی کنند با تشنج زدایی وحدت را در کشور حاکم کنند.

نقشه های بیگانگان بر آب می شود

این مرجع تقلید گفتند:  خدا در شرایط سخت مومنان را کمک می کند و قطعا همانگونه که آمریکایی ها سعی کردند که سوریه را از بین ببرند؛ ولی نتوانستند امروز نیز مطمئن هستیم که نقشه های بیگانگان بر آب می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) اظهارداشتند: ایشان بیان می کنند که انسان مومن با آثارش مشخص می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: امام حسن عسکری(ع) بیان می فرمایند که دومین اثر مومن این است که وجودش در مقابل کفار حجت است؛ اگر مومنی که این دو خاصیت را نداشته باشد مومن نیست.

ایشان افزودند: اولین اثر مومن این است که یک مومن برکت برای مومن دیگر است؛ در حقیقت برکت مسایلی است که دارای ثبات است و زائل نمی شود؛ مومن باعث خیرات پایدار برای مومنان دیگر است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: هیچ کسی نمی تواند بیان کند که از دست من خدمتی بر نمی آید، زیرا هر کسی به اندازه وسع خود می تواند کار کند؛ حداقل آن این است که می تواند زبان خیر داشته باشد و با این زبانش قلوب را به هم نزدیک کند.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha