یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله محسن اراکی

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اسلام آمریکایی را مانع وحدت دانسته و گفت: یکی از اهداف دشمنان در توهین به شخصیت رسول اکرم (ص)، هدف قرار دادن وحدت جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری پیرامون دست‌آورد های بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، با بیان این مطلب اظهار داشت: بیش از هزار شخصیت جهان اسلام در جلسات مختلف بیست و هشتمین کنفرانس وحدت حضور داشتند که از این تعداد، حدود ۴۵۰ شخصیت خارجی و بقیه نیز از شخصیت های داخلی بودند.

آیت الله اراکی در ادامه  افزود: یکی از مهمترین استراتژی دشمنان اسلام شکستن پیوند وحدت و ایجاد جنگ و تفرقه بین مذاهب مختلف اسلامی است و یکی از راه‌ها برای رسیدن به این استراتژی توهین به شخصیت رسول اکرم(ص) است زیرا رسول اکرم(ص) اساس وحدت جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه دشمن با هدف قرار دادن رسول گرامی اسلام تلاش می کند که محور وحدت را از کار بیاندازند، اظهار داشت: برای مقابله با این سیاست و همچنین تکریم شخصیت و ارزش های رسول گرامی اسلام، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اقدام به ترویج برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) کرده که در این راستا جشن میلاد پیامبر(ص) با شکوه خاصی و با حضور مذاهب مختلف اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه اظهار داشت: از جمله برنامه های جنبی امسال، برگزاری جشنواره شعر پیامبر رحمت(ص) بود كه به همت معاونت فرهنگی مجمع در دو بخش فارسی و عربی در قم برگزار شد؛ در این جشنواره از كسانی كه درباره حضرت رسول اكرم(ص)، وحدت و تقریب شعر سروده اند، تقدیر به عمل آمده و به برگزیدگان جوایزی اهدا گردید.

وی افزود: بالغ بر ۱۵۰۰قطعه شعری ناب به جشنواره رسید كه منتخب این اشعار چاپ و منتشر خواهد شد؛ همچنین از كسانی كه در برگزاری این جشنواره همکاری داشته تشکر می‌کنیم.

آیت الله اراكی با اشاره به برنامه های بین المللی مجمع تقریب، گفت: در خارج از كشور در كشورهایی مثل عراق، سوریه، لبنان، پاكستان، افغانستان، انگلیس، مالزی، ‌اندونزی و...؛ برنامه های متنوعی در رابطه با هفته وحدت انجام شد برنامه های مانند، كمپین"عشاق محمد"، كه در سالهای گذشته از سوی مجمع مطرح شده بود، اما امسال گسترش فوق العاده ای داشت و برنامه های متنوعی از سوی این كمپین در اقصی نقاط جهان و از جمله اروپا به انجام رسید.

وی افزود: این كمپین توانست در رابطه با پیام مهم رهبر معظم انقلاب به جوانان فعال عمل كرده و در رساندن آن به جهانیان موثر باشد؛ ‌اعضای این كمپین را جوانان ۱۵تا۲۵ ساله تشكیل می دهند.

آیت الله اراكی در ادامه به مهمترین برنامه كنفرانس اشاره كرد و گفت: مهمترین برنامه امسال دیدار مهمانان كنفرانس با مقام معظم رهبری بود و بیانات مهم ایشان در رابطه با وحدت و ارائه راهكار و تعیین راهبرد در این زمینه؛ بسیار تعیین كننده بود خصوصا امیدواریم هشدار ایشان در رابطه با اسلام آمریكایی و تشیع انگلیسی كه جوامع را به خطر اندخته که امیدواریم مورد توجه عناصر فعال جوامع اسلامی قرار گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: یكی از نتایج كنفرانس امسال تشكیل كمیته حقوقی برای پیگیری حقوق از دست رفته افرادی است كه قربانی جریانهای تكفیری و فرقه گرایی شده اند؛ امیدواریم این كمیته نقش مهمی در دفاع از حقوق قربانیان حركتهای تكفیری، افراطی و ضد تقریبی ایفا كند.

دبیركل مجمع همچنین با اشاره به اتحادیه علمای مقاومت، گفت: این اتحادیه به ریاست شیخ ماهر حمود از علمای برجسته اهل سنت لبنان و با عضویت بالغ بر ۱۰۰۰نفر تشكیل شده كه تشكیلات آن در حال شكل گیری در لبنان است و یكی دیگر از مهم‌ترین دست‌آوردهای امسال و سال گذشته كنفرانس تشكیل همین اتحادیه می باشد. 313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha