یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
ناصر عباس

حوزه/ اهل سنت در تظاهرات خود شعارهای انقلابی مانند "لبیک یاحسین" و "لبیک یازینب" سر می دهند و همه به این نتیجه رسیده اند که تروریسم با وحدت از بین می رود

به گزارش سرویس بین الملل خبر گزاری «حوزه»، مشکل بزرگی که این روزها خاور میانه و کشورهای مسلمان را به خود گرفتار ساخته، ظهور پدیده تکفیر و ترور است که تمام کشورهای منطقه از آن رنج می برند. کشور مسلمان پاکستان نیز از کشورهایی است که از سال ها قبل، مشکلات و رنج های زیادی را از تروریست ها و گروه طالبان متحمل شده و تروریست ها مردم بی گناه زیادی را در این کشور به خاک و خون کشیده اند.

آنچه در ذیل می‌آید گفتگوی پایگاه خبری العهد با دبیر کل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان پیرامون تغییرات پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم است.

به ما سلاح بدهید تا با تکفیری ها بجنگیم.

مردم پاکستان دو چیز را به خوبی می دانند: اول اینکه گفتگو با گروه های تروریستی معنا ندارد و دوم اینکه امنیت و ثبات برقرار نمی شود مگر اینکه تروریست ها از بین بروند. این دیدگاهی است که فقط به خاطر حمله تروریستی اخیر به یک مدرسه در کشمیر ایجاد نشده، بلکه خلاصه رنج و محنت ملتی است که اکنون فهمیده اند کدام کشورها هستند که نمی خواهند کشور هسته ای آنها در معادلات خاور میانه تاثیرگذار باشد.

با تروریسم در هر مکان مبارزه کنید

عقیده مردم پاکستان در برخورد با تکفیری ها در چند ماه اخیر تغییر کرده است. شیخ ناصر عباس رجا دبیرکل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان با ذکر این مطلب می‌گوید: امروز مردم در برخورد با تکفیری ها به نتیجه قطعی رسیده اند تا جایی که یکی از وزرای دولت نواز شریف می گوید؛ ریشه تمام مشکلات ما تکفیری هایی هستند که توسط عربستان حمایت می شوند.

شیخ ناصر عباس با اشاره به مراحل تغییر فکری جامعه پاکستان درباره تروریست ها می گوید: هنگامی که در گذشته مجلس وحدت مسلمانان خواستار مبارزه با تروریسم می شد، کسی توجهی نمی کرد، اما امروز این مردم زخم خورده از تروریست ها هستند که برای افزایش عملیات نظامی علیه تروریست ها به دولت فشار می آورند.

تنها شدن عربستان در حمایت از تروریسم

وی در ادامه گفتگو، به بیان موضع همسوی دولت پاکستان با عربستان و آمریکا در حمایت از تکفیری ها می پردازد، می گوید: دولت پاکستان به این نتیجه رسیده اگر با تکفیری ها برخورد نکند، به برکناری او در اثر فشار مردم منجر خواهد شد و از این رو بر خلاف میل خود علیه ترویست ها وارد عملیات نظامی شده است.

وی افزود: تروریست ها خطوط قرمز دولت پاکستان را زیر پا گذاشته اند. البته درست است که دولت به تازگی به آنها اجازه داده بود صوفی ها و اسلامگراها را تکفیر کنند، اما بهای این کار خود را نیز پرداخت کرد.

این روحانی شیعی بر این باور است دولت پاکستان از این به بعد نمی تواند نسبت به خواسته های مردمی بی تفاوت باشد.

وی گفت: در گذشته که به خاطر چشم پوشی نظام از جنایت های طالبان و تروریست ها خواستار برکناری دولت بودیم، مردم از ما حمایت نمی کردند، اما امروز کودکی 12 ساله در تظاهرات شرکت می کند و می گوید به من سلاح بدهید تا با تکفیری ها بجنگم.

آیا به زودی شاهد تشکیل بسیج مردمی در پاکستان خواهیم بود؟

دبیرکل مجلس وحدت پاکستان در این باره تاکید کرد پاکستان ارتشی قدرتمند دارد و نیازی به نیروهای بسیج مردمی ندارد. وی افزود: ارتش پاکستان با ارتش های کشورهای دیگر مانند عراق و سوریه متفاوت است و نیازی به حمایت انسانی و لوجستیکی ندارد، اما این بدان معنا نیست که اگر ارتش به کمک مردم نیاز داشته باشد ما بنشینیم و تماشا کنیم، بلکه همه ما از ارتش در مبارزه با تروریسم حمایت خواهیم کرد.

وی در این زمینه ضمن تقدیر از سرعت اجرای عملیات نظامی ارتش علیه تروریسم، تاکید کرد این معرکه باید تا پایان ادامه یابد. در برخی مناطق لازم است که ارتش به وارد ساختن ضربات هوایی اکتفا نکند و به صورت نظامی نیز وارد میدان شود به ویژه در مناطق تمرکز تکفیری ها.

چگونه همه را زیر چتر دولت جمع کنیم؟

شیخ ناصر عباس، در پایان تاکید کرد، متحد ساختن صفوف بهترین راه حمایت از دولت است. تکفیری ها 40 سال است که فتنه انگیزی می کنند و همه ما امروز باید برای نشر تفکر وحدت تلاش کنیم.

وی افزود: در این زمینه به نظر می رسد امکان وحدت و همبستگی شیعه و سنی و صوفی در پاکستان دور از دسترس نباشد به ویژه اینکه می بینیم اهل سنت در تظاهرات خود شعارهای انقلابی مانند "لبیک یاحسین" و "لبیک یازینب" سر می دهند و همه به این نتیجه رسیده اند که تروریسم با وحدت از بین می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha