جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
1

حوزه/ مردم پاکستان هرگز به ارتش ملی پاکستان اجازه نخواهد داد که در ریختن خون یمنی ها مشارکت کنند و اگر دولت نوازشریف مرتکب چنین خطایی بشود، با خشم مردمی اعم از شیعه و اهل سنت مواجه خواهد شد و کل کشور را به تعطیلی خواهیم کشاند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به دنبال حمله ناجوانمردانه سعودی – آمریکایی علیه مردم یمن، رهبران دینی شیعه و اهل سنت پاکستان در شهر لاهور، گرد هم آمدند و طی یک نشست رسمی مطبوعاتی با محکومیت شدید این حمله ظالمانه، توقف فوری آن را خواستار شده و بر ضرورت نقش آفرینی دولت پاکستان برای جلوگیری از ادامه جنگ تاکید کردند.

علمای پاکستان خاطر نشان کردند: عربستان سعودی باید از نقش گمراه کننده خود و سوء استفاده از عواطف مسلمانان دست بردارد و به طور حتم چنین اقداماتی به ضرر عربستان تمام خواهد شد زیرا در دوران کنونی، همه مسلمانان از مسائل پشت پرده و نقش عربستان سعودی از حمایت از تروریسم در منطقه آگاهی دارند.

علمای شیعه و اهل سنت پاکستان ادامه دادند: قدرت گرفتن خاندان سعودی در شبه جزیره عربستان، یک توطئه انگلیسی علیه مردم منطقه بوده است و اساس این حکومت بر خدمت به سیاست های استکبار جهانی و نیز ظلم و قتل بنا نهاده شده است. 

علمای پاکستان تصریح کردند: مردم پاکستان هرگز به ارتش ملی پاکستان اجازه نخواهد داد که در ریختن خون یمنی ها مشارکت کنند و اگر دولت نوازشریف مرتکب چنین خطایی بشود، با خشم مردمی اعم از شیعه و اهل سنت مواجه خواهد شد و کل کشور را به تعطیلی خواهیم کشاند و در سراسر پاکستان تحصین و راهپیمایی راه خواهیم انداخت.

خاطرنشان می‌شود در این نشست، نمایندگان شورای اتحاد سنی پاکستان ( متشکل از 22 حزب سنی) ، جمعیت علمای پاکستان (شاخه نورانی) و  مجلس وحدت مسلمین پاکستان حضور داشتند.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha