پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پاراچنار

شیخ محمد نواز عرفانی’ یکی از اعضای حزب ‘مجلس وحدت مسلمین’ پاکستان و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در شهر شیعه نشین ‘پاراچنار’ در پاکستان محسوب می شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ایرنا ‘حجت الاسلام والمسلمین محمد نواز عرفانی’ یکی از شخصیت های برجسته اهل تشیع پاکستان، شامگاه چهارشنبه در پایتخت این کشور و از سوی گروهی از افراد مسلح ناشناس هدف چند گلوله قرار گرفت و به قتل رسید.

این حمله تروریستی حدود ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در منطقه ‘جی -۱۱′ اسلام آباد رخ داد.

شیخ محمد نواز عرفانی’ یکی از اعضای حزب ‘مجلس وحدت مسلمین’ پاکستان و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در شهر شیعه نشین ‘پاراچنار’ در پاکستان محسوب می شد.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است.

راجا ناصر عباس’ رییس حزب مجلس وحدت مسلمین ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، از دولت پاکستان خواست تا ظرف مدت ۱۲ ساعت عوامل ترور علامه محمد نواز عرفانی را دستگیر کند. وی هشدار داد درصورتی که دولت نتواند عوامل این حمله تروریستی را دستگیر کند، اعضا و هواداران این حزب در پایتخت دست به تظاهرات خواهند زد.

ماجرای غم انگیز و نگران کننده ترور شخصیت های دینی و علمی اهل تسنن و تشیع پاکستان در ماه های اخیر تشدید شده و از نیمه شهریور ماه سال جاری تا کنون، دست کم شش نفر از علمای دینی و شخصیت های علمی برجسته پاکستان هدف حملات تروریستی هدفمند قرار گرفته اند.

شخصیت های مذهبی – سیاسی پاکستان ضمن محکوم دانستن این حملات تروریستی، آن را اقدامی ضدبشری و ضداسلامی می دانند و معتقدند این گونه حملات بخشی از توطئه دشمنان پاکستان برای بی ثبات کردن این کشور و ترویج فرقه گرایی و تفکرات تکفیری در پاکستان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد نواز عرفانی’ روحانی اهل تشیع و عضو برجسته حزب مجلس وحدت مسلمین، ‘علامه علی اکبر کمیلی’ از شخصیت های دینی اهل تشیع کراچی، ‘مولانا مسعود’ از استادان مدرسه دینی بین المللی ‘جامعه بنوریه’، ‘ریاض بلوچ’ رییس دانشکده حقوق ‘دانشگاه شهید بی نظیر بوتو’ پاکستان، دکتر ‘شکیل اوج’ رییس دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه کراچی ومفتی ‘امان الله’ معاون مدرسه دینی تعلیم القرآن از جمله افراد برجسته دینی و علمی پاکستان هستند که در مدت کمتر از سه ماه اخیر هدف حملات تروریستی هدفمند قرار گرفته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha