سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
1

در راه خود با استقبال پر شور مردم و فریاد لبیک یا رسول الله و لبیک یا علی و لبیک یا حسین مواجه شدیم که زبان از بیان آن عاجز است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروه اعزامی آستان مقدس علوی در جریان سفر به پاکستان برای برپایی و احیای جشنواره غدیر از دانشگاه المنتظر واقع در استان لاهور بازدید کرد.

حضور در جامعة المنتظر لاهور

حجت الاسلام سید غسان الخرسان رییس این گروه در گزارش خود از این سفر گفت: این گروه در سلسله برنامه های خود در بازدید از مؤسسات دانشگاهی و دینی و تربیتب و فرهنگی پاکستان از جامعة المنتظر واقع در استان لاهور بازدید کرد و مورد استقبال آیت الله سید حافظ سید ریاض حسین نقوی النجفی مدیر دانشگاه قرار گرفت و پس از آن با سید قاضی نیاز حسین نقوی معاون جامعة المنتظر و اساتید آن دیدار کرد که در میان حاضران سید امیر حسن نقوی نیز حضور داشت.

وی افزود: در این دیدار درباره اهمیت علم و علم آموزی و مسؤولیت خطیر طلاب علوم دینی و نقش بزرگ مراکز حوزوی جهان در نشر نور علوم آل محمد(ص) و رساندن پیام خداوند به کشورهای دوردست سخن گفتیم و توفیقات روزافزون مدیران و کادر آموزشی و طلاب این مرکز را از خداوند متعال خواستار شدیم.

این گروه سپس نماز جماعت را به امامت آیت الله سید حافظ ریاض نقوی برپا گرد و پس از آن سید قاضی نیاز حسین نقوی برای حاضران سخنرانی کرد و در سخنان خود به گروه آستان مقدس علوی خوش آمد گفت و سخنانی را نیز درباره عید سعید غدیر بیان نمود.

سپس ما به نمایندگی از گروه آستان مقدس امام علی علیه السلام، به مناسبت عید سعید غدیر به حاضران تبریک گفته و بر این نکته تاکید کردیم که محبت نیاز به اطاعت دارد و تاکید کردیم که محبت ما نسبت به اهل بیت علیهم السلام باید با اطاعت از آنها همراه باشد و دوستی و ولایت حقیقی به معنای پیروی از راه و روش آنها میباشد و در ادامه خاطر نشان کردیم که اسلام با فداکاری و ایثار اهل بیت علیهم السلام و شیعیان نیکوکار آنها ادامه یافته و ما این روزها در آستانه عاشورا هستیم که روز جانفشانی برای اعتلای حق و توحید است.

در مرحله بعد سلام تولیت آستان مقدس علوی و تمام خادمان این آستان را به حاضران به ویژه مدیریت دانشگاه و اساتید و طلاب آن ابلاغ کردیم.

گروه ما سپس با حضور در سالن اجتماعات دانشگاه هدایایی را میان اساتید و طلاب ممتاز دانشگاه توزیع کرد و سپس پرچم حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) را برای تبرک و تیمّن به دانشگاه هدیه کرد تا آن را در میدان دانشگاه برافراشته سازند و پس از آن به اسلام آباد رفتیم و در راستای احیای عید غدیر در پاکستان از شهر ها و استان ها و مؤسسات دانشگاهی و تربیتی و علمی زیادی بازدید کردیم.

بازدید از دانشگاه علوم اسلامی پنجاب پاکستان

شیخ لیث العتابی یکی دیگر از اعضای گروه اعزامی آستان مقدس علوی به پاکستان هم در گزارش خود از این سفر گفت: در جریان سفر خود به استان فیصل آباد از توابع اقلیم پنجاب رفتیم و از این استان و شهرهای آن بازدید کردیم و در محله نخست از دانشگاه علوم اسلامی این استان بازدید کردیم که با صلوات بر محمد و آل محمد مورد استقبال مدیر دانشگاه و طلاب آن قرار گرفتیم.

معاون بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس علوی افزود: در بازدید از این دانشگاه سید حیدر الکاظمی رییس دانشگاه ما را همراهی کرد و به همراه ایشان از بخش های مختلف دانشگاه بازدید کردیم و به توضیحات ایشان درباره دانشگاه و فعالیت های آن گوش دادیم و پس از آن همگی به سالن برپایی مراسم جشن عید غدیر رفتیم.

وی ادامه داد: مراسم جشن با تلاوت قرآن آغاز شد و پس از آن سید کاظمی به گروه ما خوش آمد گفت و پس از آن شیخ میرزا حسین صابری قصیده ای به مناسبت عید غدیر خواند و برنامه بعدی نیز سخنرانی سید غسان الخرسان رییس گروه درباره این مناسبت بزرگ بود که وی در سخنان خود بر جایگاه عظیم امام علی(ع) در اسلام تاکید کرد و از طلاب خواست با جدیت درس بخوانند و سپس بر این نکته تاکید کرد که تحصیل علوم اهل بیت نیازمند تقوا و اطاعت از خداوند و پیامبر و حضور مداوم در درس میباشد. پس از ایشان شیخ انور علی نجفی در سخنان خود از تلاش های آستان مقدس علوی در بازدید و سرکشی از پیروان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام و توجه آنها به طلاب تقدیر و تشکر کرد و پس از آن هدایای گروه میان طلاب ممتاز و مدیر دانشگاه توزیع شد و پس از آن از روستاهای خسارت دیده در اطراف استان فیصل آباد بازدید کردیم که در راه خود با استقبال پر شور مردم و فریاد لبیک یا رسول الله و لبیک یا علی و لبیک یا حسین مواجه شدیم که زبان از بیان آن عاجز است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha